Gå til innhold

Si opp, hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tida på en arbeidsplass som i seg selv er grei, men problemet er transporten fram og tilbake fra jobb og kostnadene det gir meg samt tiden det tar.

Jeg har 1 måneds oppsigelstid og skal derfor prøve å si opp før 1. juni. Problemet er at jeg ikke kommer til å se sjefen min før det, og siden det heter at man skal levere oppsigelsen skriftlig så lurer jeg på hvordan dette fungerer?

Er en mail godkjent? Må jeg sende brev? Legge igjen et brev?

Er også litt nysgjerrig på om det vil bli vanskelig å skaffe meg ny jobb. Moren min ( :D ) er redd for at det sender ut veldig dårlige signaler til en evt. ny arbeidsgiver hvis jeg sier opp etter bare et par måneder i jobb. Hva mener dere?

Endret av haarod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du forklarer overfor en ny arbeidsgiver på intervju at grunnen til at du sa opp var at det medførte store reisekostnader, så vises det nok full forståelse for det. Men forvent å få spørsmålet :)

Forøvrig kan du sende en mail, en faks og et rekommandert brev, samt at du ringer og opplyser om at du sier opp og at skriftlig er på vei. Det burde nok holde i massevis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...