Lekser Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 By the way har flere gode sanger. B-sidene er på Zephyr Song singelen er helt fantastiske. Lurer på hvorfor de ikke ble med på albumet? Lenke til kommentar
Lekser Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 According to Smith, the group is to tentatively return to the studio for their next album in September 2008.[61] Smith went on to say that "some of our best stuff is yet to come. For some reason we have a special thing, the four of us. We've changed the chemistry of the band a couple of times. When John rejoined for the second time, we were like: 'This is a special chemistry we have.'" Blir spennende:) Lenke til kommentar
Vetle-Noreng Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 RHCP er utentvil favorittbandet mitt! De beste sangene er nok Tell Me Baby, Snow, Otherside, Californiacation og by the way ; ) Lenke til kommentar
Aslebrathen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Verdens beste rockfunk band ialfall etter min mening. De tar sånn av at du blir tårevåt, refrengene deres er så fengendes at du får orgasme til 1000. Men det som virkelig fascinerer meg er bassisten flea, utrolig god teknisk! Lenke til kommentar
Leonie Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 De er mitt #1 band, uten tvil! Beste album må vel være BSSM, men jeg digger Mothers Milk også! Mine favoritt sanger er; Taste the pain, Under the Bridge, Walkabout og This is the Place. Håper på å se dem live før de bestemmer seg for å legge opp. Lenke til kommentar
HestFlesk Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Noen som har noe mer info om det kommende albumet? Når det kommer etc? Lenke til kommentar
Newbroken Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Californiacation albumet er en personlig favoritt av meg, liker også Blood Sugar Sex Magik. Synes Stadium Arcadium var litt for mye av det gode som men bra albumguide, Savage. Californication* sammensatt av Cali(kort for California) og Fornication (utukt) irriterer meg hver gang jeg ser noen skrive eller hører noen uttale det feil! anyways, mitt favorittalbum er og forblir BSSM, men de tidligste albumene er også veldig bra, med Hillel Slovak. og jeg ville heller sagt de er et Funk-rock band i steden for et "rockeband" Californication og Stadium Arcadium var begge geniale album, og alle albuma til Red Hot har sitt særpreg. et av albuma som skiller seg mest ut IMO er One Hot Minute, der Jane's Addiction gitarist Dave Navarro spiller på flesteparten av sangene. og det er ikke nødvendigvis dermed sagt at jeg liker Navarro bedre enn Frusciante/Slovak, men det er spennende å se utviklingen i sjangrene Red Hot er innom.... det tok jo tross alt 3 album før Anthony begynte å synge i steden for å rappe! og visste du at Hillel Slovak lærte Flea å spille bass? han er jo egentlig trompetist. og Savage, du burde ha nevnt at George Clinton produserte Freaky Styley! det var jo en stor faktor i red hot chili peppers store reise inn i funk-verdenen Endret 10. januar 2009 av Newbroken Lenke til kommentar
Juden Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Rick Rubin mener at RHCP er verdens beste band! Rubin har jobbet med mange band, men mener allikevel at RHCP er best. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Lurer på noe. Jeg, som sikkert flere her inne, forguder BSSM albumet. Eneste problemet er at jeg ikke greier å finne ett eneste album som i det hele tatt nærmer seg sjangren Red Hot har fått til, hvis du ser bortsett fra de eldre albumene som ikke helt greier å måle seg opp imot. Har googlet og googlet,men finner ikke en dritt. Noen som vet om et album/artist som går i samme gata som BSSM plata? Hadde vært konge om noen gadd å gi med tips Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hva med Fishbone? De har et sound som ikke er så veldig langt unna RHCP, med en dæsj Faith No More. Om du har Spotify så har de noen gode album der: In Your Face, Truth And Soul og The Reality of My Surroundings. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Kul musikk Noen som har noe mer? Lenke til kommentar
Juden Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 RHCP er tilbake i studio i oktober!!! Det bekrefter Chad Gaylord Smith Lenke til kommentar
Juden Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 John Frusciante slutter i RHCP og Josh Klinghoffer erstatter ham. Samtidlig er det forventet et nytt album i oktober. Spennende eller? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg ønsker å vekke denne tråden siden det er et av mine favorittband det er snakk om her Jeg håper at den nye skiva deres får et litt større funkpreg enn de siste.. 3 kanskje .. Ikke misforstå, jeg digger både Red Hots funky side, men også softe rockeside. Jeg elsker stort sett alle albumene deres, og ingen skiller seg spesielt negativt ut. Kanskje er deres andre album det dårligste.. Jeg er ikke sikker. Ellers har jeg store forventninger til den nye gitaristen! Lenke til kommentar
Juden Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg ønsker å vekke denne tråden siden det er et av mine favorittband det er snakk om her Jeg håper at den nye skiva deres får et litt større funkpreg enn de siste.. 3 kanskje .. Ikke misforstå, jeg digger både Red Hots funky side, men også softe rockeside. Jeg elsker stort sett alle albumene deres, og ingen skiller seg spesielt negativt ut. Kanskje er deres andre album det dårligste.. Jeg er ikke sikker. Ellers har jeg store forventninger til den nye gitaristen! Produsering av albumet begynner i sommer og slippes kanskje ut i sen 2010 eller tidlig 2011. Kan IKKE vente!!! Lenke til kommentar
nybb Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Samme her! Fyfaen! Red Hot er et genialt band! Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nyplata "I'm with you" kommer 30.august, og de kommer til Stockholm 11. og 12. oktober i år! Pre-sale begynner i morgen, ordinært salg 21. juni. http://redhotchilipeppers.com/2011/06/17/european-tour-dates/ ---------- Track-list for nyplata: 1. Monarchy of Roses 2. Factory of Faith 3. Brendan’s Death Song 4. Ethiopia 5. Annie Wants a Baby 6. Look Around 7. The Adventures of Rain Dance Maggie 8. Did I Let You Know 9. Goodbye Hooray 10. Happiness Loves Company 11. Police Station 12. Even You Brutus? 13. Meet Me at the Corner 14. Dance, Dance, Dance Dette lover godt! Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Ingen respons? Vel, kanskje nå. Den nye singelen med det fengende navnet "The Adventures of Rain Dance Maggie" ble sluppet i dag. http://www.youtube.com/watch?v=oXJ7q39Dx_0 Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Likar den nye singelen ganske greitt i grunnen. Mangelen av Frusciante er klar, men Flea klarer å bere det greitt med dei fantastisk basslinje. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Likar den nye singelen ganske greitt i grunnen. Mangelen av Frusciante er klar, men Flea klarer å bere det greitt med dei fantastisk basslinje. Har nå hørt gjennom det nye albumet et par titalls ganger og en klar 5-er for meg. Du hører godt at Frusciante er byttet ut, men gjør forsåvidt ikke noe da Klinghoffer gjør en utmerket jobb med å skape sin egen sound Ellers ville jeg si albumet spenner fra klassisk RHCP til moderne RHCP, med andre ord noe for alle! Da er det bare å sitte å glede seg til konsert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå