Gå til innhold

Hvordan akkumulere i Excel 2007 LØST!

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg lage en akkumulert tabell ut fra feks tabellen under i Excel 2007?

1

2

3

4

5

Så det blir slik:

1

3

6

10

15

Jeg kan ingenting om Excel, så om noen kan forklare så enkelt som mulig hadde jeg satt pris på det :yes:

Endret av Konstantin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Tror ikke det går å gjøre det slik du beskriver med 1-3-6-10-15.

Men det som går er å begynne med 1 og sette feks tallet 3 i andre celle. Så merker du begge cellene, og tar tak i den lille firkanten nederst i høyre hjørne på merkingen,holder venstre museknapp inne å dra den nedover. Da får du 1-3-5-7-9 osv. Du kan også bruke andre tall som 1 og feks 5 Så merker du begge cellene, og tar tak i den lille firkanten nederst ihøyre hjørne på merkingen, og drar den ned. Da får du 1-5-9-13 osv. Slik kan du fortsette med andre tall. du kan også begynne med feks.2 og neste tall 6. og igjen merke begge for så dra den nedover. Da får du 2-6-10-14 osv.Men du må alltid starte med to tall. Det er fordi at du må fortelle excell at den skal fortsette tallrekken i den rekkefølgen du har satt med de to første tallene.

Håper dette var litt til hjelp. :)

Mvh Mpeg

Hvordan kan jeg lage en akkumulert tabell ut fra feks tabellen under i Excel 2007?

1

2

3

4

5

Så det blir slik:

1

3

6

10

15

Jeg kan ingenting om Excel, så om noen kan forklare så enkelt som mulig hadde jeg satt pris på det :yes:

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg forstår 100% hva du er ute etter, men gitt at du har tallrekken øverst, så kan du jo bruke en enkel formel som du deretter kan utvide ved å trekke den sorte firkanten i høyre nederste hjørne.

Formelark:

post-17914-1211481503.jpg

Resultat:

post-17914-1211481434.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...