Konstantin Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Hvordan kan jeg lage en akkumulert tabell ut fra feks tabellen under i Excel 2007? 1 2 3 4 5 Så det blir slik: 1 3 6 10 15 Jeg kan ingenting om Excel, så om noen kan forklare så enkelt som mulig hadde jeg satt pris på det Endret 22. mai 2008 av Konstantin Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Heisann. Tror ikke det går å gjøre det slik du beskriver med 1-3-6-10-15. Men det som går er å begynne med 1 og sette feks tallet 3 i andre celle. Så merker du begge cellene, og tar tak i den lille firkanten nederst i høyre hjørne på merkingen,holder venstre museknapp inne å dra den nedover. Da får du 1-3-5-7-9 osv. Du kan også bruke andre tall som 1 og feks 5 Så merker du begge cellene, og tar tak i den lille firkanten nederst ihøyre hjørne på merkingen, og drar den ned. Da får du 1-5-9-13 osv. Slik kan du fortsette med andre tall. du kan også begynne med feks.2 og neste tall 6. og igjen merke begge for så dra den nedover. Da får du 2-6-10-14 osv.Men du må alltid starte med to tall. Det er fordi at du må fortelle excell at den skal fortsette tallrekken i den rekkefølgen du har satt med de to første tallene. Håper dette var litt til hjelp. Mvh Mpeg Hvordan kan jeg lage en akkumulert tabell ut fra feks tabellen under i Excel 2007? 1 2 3 4 5 Så det blir slik: 1 3 6 10 15 Jeg kan ingenting om Excel, så om noen kan forklare så enkelt som mulig hadde jeg satt pris på det Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg vet det går på en eller annen måte, vet bare ikke hvordan Den metoden du beskriver er jo velkjent og fungerer med det meste, men ikke her, dessverre. Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Usikker på om jeg forstår 100% hva du er ute etter, men gitt at du har tallrekken øverst, så kan du jo bruke en enkel formel som du deretter kan utvide ved å trekke den sorte firkanten i høyre nederste hjørne. Formelark: Resultat: Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Det fungerte utmerket, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå