Gå til innhold

Oppgraderte seter i 757-flyene til Continental?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De holder på. Første 757 ble oppgradert i fjor sommer, og de oppgraderes nå fortløpende. Tror de planlegger å være ferdig i løpet av høsten en gang. Så fram til alle 757-flyene er oppgradert, varierer det om et av de oppgraderte flyene kommer hit, men sjansen øker etterhvert som flere fly bygges om.

Lenke til kommentar

Antagelig, avhengig av opprinnelig booking-klasse. Dersom du har den aller billigste økonomibilletten, må du i tillegg til miles betale inntil 450 USD i ekstra gebyr og skatter. Dette blandt annet fordi at business på CO39 fra OSL er BusinessFirst, som på de fleste av COs Europa-destinations, og ingen i utgangspunktet oppgraderes uten grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er foreløpig liten sjanse for å komme på en 757 med AVOD OSL-EWR, så ville ikke akkurat forventet det(i Y, vel og merke).

 

I følge en tråd om emnet på Continental-forumet på flyertalk.com, så er faktisk 22 av de 41 757-flyene Continental har nå oppgradert med AVOD i economy. Sjansen for å få et av disse flyene fra Oslo, er altså omtrent 50/50..

Lenke til kommentar

Og denne oppgraderingen har i hovedsak skjedd de to siste månedene. :)

 

Så stemmer det. Forsåvidt. Jeg har ikke oversikt, men vær klar over at det er forskjellige 757-config på de som brukes til Europa, og de som brukes innland, selvom det til tider settes inn Europa-757 innenriks USA. Businessklassen er forskjellige i disse configene.

Lenke til kommentar

Det jeg vet, er at første maskin ble tatt inn til ombygging i Juli i fjor - Jeg var der borte, og skulle fly CO hjem, og jeg husker de tok den inn rett før jeg fløy hjem.. Hvor "jevnt" de har oppgradert, aner jeg ikke, men de har altså brukt nesten et år på den første halvparten.

 

Har ikke alle 757-200-maskinene BusinessFirst config? Men det er mulig de har "vanlig" innenriks-First på 300-maskinene..

Lenke til kommentar

Kan godt hende. Nå har ikke jeg jobbet med Continental på en stund, så skal ikke være alt for påståelig. Det kan se ut som om alle 752-ene nå har BusinessFirst-config (16/159), mens 753-ene er configurert for innenriks med 24/192 eller noe i den duren. CO har ikke lagt ut noe info på nettet om AVOD i 757-flåten. Jeg vet de har hatt en liten innspurt på oppgradering av 757ene nå de siste månedene, dette fordi dette er veldig gunstige maskiner å fly på Europa med i forhold til dagens oljepris blandt annet. Dette har såvidt jeg har forstått sørget for øket fokus på den aldrene 757-flåten.

 

Men jeg vet ikke 100% - nå får vi se hvilken handlingagent CO ender opp med på Gardermoen fra 4 juli...

Lenke til kommentar

Fikk nettop mail:

 

CO38 New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)

7:50 p.m. Oslo, Norway (OSL)

9:35 a.m.

Fri., Jul., 4, 2008 Boeing 757-200 Thu., Jul., 3, 2008

7 hr 45 mn 3,688

Class: Business (I)

 

Betyr dette at jeg er oppgradert? Trodde "I" var økonomiklasse jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...