abarhaugen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! jeg driver og lager hjemmeside for en kiosk i nærheten, men så skulle jeg hatt laget en søkefunksjon som gjør de mulig å søke blant filmene denne kioksen har, slik at de får opp opplysninger osv om filmen, vet noen om hvordan man gjør dette i frontpage eller dreamweaver mx? Andreas Barhaugen Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du støtte for php og sånt eller bra html ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 avhenger av serveren men du kan lage en database med filmoversikt. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 lag en database , mssql eller mysql er lett og få resultater ut av. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 svaret er ganske enkelt: du kan ikke dreamweaver og frontpage alene er ikke nok til å lage en slik funksjon. Det du trenger for å få til noe slikt er server side scripting. De mest vanlige valgene for dette er Perl/cgi, php, eller asp. I tillegg kan det lønne seg å skaffe en ordentlig database. SQL baserte er et godt valg fordi det er såpass enkelt men alikevel kraftig. Du klarer deg også uten database, men da trenger du endel file input/output kunnskaper i språket du skriver i, og det er ikke like enkelt, og blir gjerne rotete og "utrygt" iogmed at scriptene kan ødelegge filene hvis de skriver til dem samtidig. Det kan godt hende det funker med noe javascript greier, men det tror jeg ikke du bør satse på av endel forskjellige grunner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå