AncientLooper Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71799 Jeg vil helst at: PSU'en skal være modulær. (Halveis modulær er greit også). Prisen på PC-en skal holdes under 18000,- kroner på Amentio. Takker masse på forhånd Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 en 1000watter skal gjøre jobben helt greit... men sjekk http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp er ikke presist men gir en pekepinn på hva du trenger.. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 en 1000watter skal gjøre jobben helt greit... men sjekk http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp er ikke presist men gir en pekepinn på hva du trenger.. Har sett der, men jeg forsto ikke helt... Går bare for 1000wattern jeg... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Systemet vil vel belaste PSU max 30%, men det er vel greit å ha litt å gå på om du vil kjøre tri-SLI senere og kanskje klokke alt litt. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71799 Jeg vil helst at: PSU'en skal være modulær. (Halveis modulær er greit også). Prisen på PC-en skal holdes under 18000,- kroner på Amentio. Takker masse på forhånd netshop har en fin modulær 1000W MIST. Den kjøpte jeg, og er storfornøyd Edit: Du tåler en liten frakt på 99,- (det er verdt det) alt annet kjøpte jeg på amentio Endret 23. mai 2008 av snik1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det ble jo for ikke lenge siden avslørt at MIST ikke var den gode kvaliteten man tidligere hadde antatt. Gå for Corsairen du. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Corsairen har bedre specs, så ville nå heller holdt meg til den. Prisen er jo ikke noe særlig forskjellig. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Corsairen har bedre specs, så ville nå heller holdt meg til den. Prisen er jo ikke noe særlig forskjellig. Men skal det ikke sykt mye til av hw før man merker forskjell på PSU Smirnoff? Min leverer jo 1000W, peaker på 1250...helt absurd Da forusetter jeg at komponentene er av god kvalitet. Endret 23. mai 2008 av snik1 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 snik1, ta deg en runde på forumet og les tråden om mist og kondensatorene de bruker... Er så glad at jeg aldi ble fristet til å kjøpe psu'ene deres. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 snik1, ta deg en runde på forumet og les tråden om mist og kondensatorene de bruker... Er så glad at jeg aldi ble fristet til å kjøpe psu'ene deres. 5 års garanti. Tviler på at jeg har kondensatorer av dårlig kvalitet, da de garanterer for 5 år. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Corsairen har bedre specs, så ville nå heller holdt meg til den. Prisen er jo ikke noe særlig forskjellig. Men skal det ikke sykt mye til av hw før man merker forskjell på PSU Smirnoff? Min leverer jo 1000W, peaker på 1250...helt absurd Da forusetter jeg at komponentene er av god kvalitet. Vel, Corsairen er i utgangspunktet en 1200W merket til 1000W. Peak er forøvrig en verdi som strømforsyningen kan levere i kort tid før den kutter. Corsairen er også beregnet for Tri-SLI og sertifisert for det, og trådstarter har et kort med støtte for dette. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 snik1, ta deg en runde på forumet og les tråden om mist og kondensatorene de bruker... Er så glad at jeg aldi ble fristet til å kjøpe psu'ene deres. Mist 500W rev.1 ja. Hva dem bruker i 1000W'ene sine er ikke oppgitt, trenger ikke være fuhjyyu i dem også Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 i følge den PSU kakulatoren kommer pcen din til å bruke 475 Watt under maks load i de verste tekelige forhold. altså at begge hdd går for flt samtidig og at både grafikkortet og prosessoren bil bralstet maks. det kommer altdri til å hende så den kommer til å ligge under 475 watt. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Greit å ha litt å gå på... Corsair strømforsyninga fikk også veldig god omtale i HW.no sin test... I tilleg er mengden watt målt på 50 C istedenfor 40 eller 25. Jeg antar at strømforsyningen leverer mer strøm jo kaldere det blir? I allefall et stykke ned... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Stemmer det, hadde merket effekt f.eks vært ved 40C, hadde effektsifferet vært høyere. Alle Corsairs strømforsyninger er beregnet for 50C operativ omgivelsestemperatur. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Tror dere den strømforsyninga som er der nå er bra nok for resten av komponentene? Endret 23. mai 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, TT 850W er også nok for det oppsettet. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 snik1, ta deg en runde på forumet og les tråden om mist og kondensatorene de bruker... Er så glad at jeg aldi ble fristet til å kjøpe psu'ene deres. Mist 500W rev.1 ja. Hva dem bruker i 1000W'ene sine er ikke oppgitt, trenger ikke være fuhjyyu i dem også Det er sant nok det, men jeg kommer ikke til å stole på et firma som har allerede brukt slike komponenter i strømforsyningene deres med mindre jeg får vite hva 1000W PSU'en deres er laget av... Corsair'en er iallefall garantert god kvalitet til ca. samme pris. P.s snik1: I Norge har alle strømforsyninger fem års reklamasjonsrett... Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hvor mye watt trengs det til 3-Way SLI, med tre 9800GTX skjermkort? Endret 24. mai 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå