DeNile Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Yey, en tråd for denne eksamen også! ^^ Lurer litt på om det er noen andre som har New Perspective og Impression bøkene? Noen hint om hva vi skal lese på i dem? Jeg har de bøkene. Som det allerede er blitt sagt så kan det være lurt å lese gjennom hvordan en skal skrive en analyse. Men det kan også være lurt å lese gjennom tekstene som er blitt lest i løpet av året. Det er ikke helt urealistisk at det vil komme med et vedlegg hvor en så skal sammenligne en eller flere av tekstene som du skal ha lest i løpet av året. Ellers vil det nok være viktig å lese om sosiale problemer i USA og UK, da dette er ofte stilte spørsmål ved eksamen og tentamner. Det kan også være lurt å vite hvordan de forskjellige regjeringene osv videre henger sammen og fungerer. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk! Skal lese på det, ser bra ut! Husk også på å lese i boka, og en del om Gordon Brown, samt hvordan England mister makt over Skottland, Wales og Irland. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vi får vel ikke noe forberedelseshefte som vi må hente på skolen? Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 noen har engelsk eksamen imorra..hva slags eksamen er deT? Lenke til kommentar
PavelN Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Disse huskereglene for språk er litt morsomme! Sitter litt bedre enn tørre regler! Writing reminders 1. Don’t use no double negative. 2. Make each pronoun agree with their antecedent. 3. About those sentence fragments. 4. When dangling, watch your participles. 5. Verbs has to agree with their subject. 6. Just between you and I, case is important too. 7. Don't write run-on sentences they are hard to read. 8. Don't use commas, which are not necessary. 9. Remember to never unduly split an infinitive. 10. Its important to use your apostrophe's correctly. 11. Proofread your writing to see if any words out. 12. Correct spelling is esential. 13. A preposition is a terrible word to end a sentence with. 14. And don’t start a sentence with a conjunction. 15. Last, but not least, avoid trite clichés like the plague. Endret 28. mai 2008 av PavelN Lenke til kommentar
jeopardy Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Engelsk eksamen vår 07 var rett og slett grusom, noko mange lærarar var einige i. Difor var det ekstra kjekt at eg kom opp i engelsk i år igjen! Lenke til kommentar
cam89 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Tror valget i USA kan være aktuelt, men hvilke spørsmål kan dukke opp rundt emnet? Jeg har forresten Engelsk A, betyr det at jeg ikke kan få om politikk ? Endret 28. mai 2008 av cam89 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Denne kan kanskje være litt nyttig: http://e24.no/utenriks/article2451422.ece Lenke til kommentar
nueve Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 det blir helt sikkert en politisk/ samfunnsrelatert del? men er det helt sikkert at det blir en tolkning/analyse av novelle, roman eller dikt ? hva annet kan vi eventuelt få på del 2? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Er det noen som har fått en leseliste på hva de skal lese i litteratur boken? Det er uendelig mange tekster der, og jeg orker ikke å gå gjennom alle sammen Lenke til kommentar
Ana-Maria Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei! Jeg har ikke eksamen i engelsk før i morgen.. går i 3. Dere som hadde eksamen nå? hva fikk dere i oppgaver? Hadde vært supert å fått vite Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Er det noen som hadde Engelsk skriftlig eksamen i dag? Trodde de fleste hadde den i morra jeg. Lenke til kommentar
PavelN Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Vi skulle lese på: The Enlightenment and Romanticism 1700 - 1850 p. 69 - 78 Jonathan Swift: A Modest Proposal William Blake: The Echoing Green – The Garden of Love William Wordsworth: The Daffodils Robert Burns: John Anderson my Jo Lord Byron: Stanzas for Music John Keats: La Belle Dame Sans Merci Edgar Allan Poe: The Tell-Tale Heart From the Victorian Age to Naturalism 1850 – 1914 p. 122 - 129 Charles Dickens: Film: A Christmas Carol Stephen Crane: The Red Badge of Courage From War to War 1914 – 1945 p. 179 - 186 Short Stories: Ernest Hemingway: In Another Country Alice Walker: Everyday Use David Leavitt: Gravity Bernhard MacLaverty: Secrets Linda Leatherbarrow: Ride Poetry: Ted Hughes: Lovesong Gillian Clarke: Miracle on St. David’s Day Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har eksamen i engelsk imorgen, VG2, men har ikke fått beskjed om å lese på noe. Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Tror jeg er sånn passe klar for i morra nå.. Men hvor langt tror dere at dere kommer til å skrive? Jeg tipper ca. 8 sider(håndskrift) for min egen del. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 8 sider? Pleier å legge meg på 4 sider, maks 5 Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Så det blir ikke to deler? Var vel det i fjor. Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kommer selvfølgelig an på oppgavene da, men tror nok det kommer til å bli mellom 6 og 8 sider uansett, for å få svart utfyllende nok.. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hadde jeg en annen eksamen enn alle andre her? Hadde eksamen i dag, jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå