Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk eksamen VG 2 2008, Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fornøyd med å ha rota bort oppgaveboka denne helga. Finner den jo ikke, kun tekstboka!

Jaja. Lykke til alle sammen!. Har selv ikke øvd noe, utenom å gå gjennom eldre prøver for å se hva jeg gjorde galt for så å se over de feilene.

Heldagsprøven i tysk jeg hadde, fikk jeg 4+ på uten å øve, og ifølge lærerene mine blir ikke eksamen noe mer krevende enn den prøven. Jeg har brukt det som en liten de-motivator :whistle:

Får håpe oppgavene ikke blir for vanskelige, og at ordboka i word ikke blir deaktivert eller noe :thumbup:

(Så var det bare å ikke forsove seg...)

Lenke til kommentar
Er ganske usikker på hvordan det gikk :hmm:

Hvor mange ord skrev dere? Skrev 500 (inkl. alt).

veldig usikker jeg også. Men håper det gikk ok.

hvor mange ord jeg skrev vet jeg ikke, men jeg fikk skrive for hånd. :)

Skrev veldig kort på oppgve en. bare om det var riktig eller feil, og en setning på hver om hvorfor.

Jeg skriev at den første var riktig. de to neste feil og den siste riktig. hva fikk dere?

På brevet skrev jeg bare tre setninger :( . klarte ikke mer.

På den herberg oppgava skrev jeg kankje 5 setninger.

det vi skulle skrive på norsk, skrev jeg også en del. Men om jeg fikk med alt vet jeg ikke. Teksten var jo så vanskelig :(

Og på den siste oppgava valgte jeg a og skriev omtrent en side for hånd. men det ble veldig dårlig.

Fortell litt dere også da!!

Lenke til kommentar

Jeg skrev falsch på de tre første, og richtig på siste.

Grunnen til at jeg skrev at første utsagn var feil, er at jeg mener Adrian og Dennis ikke alltid snakket bra i hop. Blant annet at de "kranglet" om hvem som skulle bære dusjsåpa (slik jeg skjønte det).

Oppg. 1 bare henviste jeg til en setning i teksten og om den var riktig eller gal.

Oppg. 2 skrev jeg korte stikkord på norsk.

Oppg. 3 skrev jeg 86 ord (inkl. adressen).

Oppg. 4 skrev jeg fire linjer.

Oppg. 5 skrev jeg ~250 ord (ca 1 side på data med 12 skrift + 1,5 linjeavstand).

Lenke til kommentar
Jeg skrev falsch på de tre første, og richtig på siste.

Grunnen til at jeg skrev at første utsagn var feil, er at jeg mener Adrian og Dennis ikke alltid snakket bra i hop. Blant annet at de "kranglet" om hvem som skulle bære dusjsåpa (slik jeg skjønte det).

Oppg. 1 bare henviste jeg til en setning i teksten og om den var riktig eller gal.

Oppg. 2 skrev jeg korte stikkord på norsk.

Oppg. 3 skrev jeg 86 ord (inkl. adressen).

Oppg. 4 skrev jeg fire linjer.

Oppg. 5 skrev jeg ~250 ord (ca 1 side på data med 12 skrift + 1,5 linjeavstand).

oida. jeg skrev at dem lærte at dem kunne gå hverandre på nervene jeg. tror jeg missforsto teksten litt. huff. og så tror jeg at jeg skrev alt for lite på det brevet. Menmen. Jeg brukte hvertfall hele tiden vi fikk da. Syntest det var veldig mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Deilig å være ferdig, men det var et sykt slit. Skrev det samme som deg, 2bb1, på den første oppgaven. Valgte også oppgave 5a på den siste, men glemte både og skrive at jeg valgte a-oppgaven og gi teskten en passende tittel. Trekker det mye ned?

Jeg hadde vilt dårlig tid og rakk ikke å se over. Jeg blir bare så irritert på de andre i klassen min som har utsatt tid pga allergi, dårligste begrunnelsen ever. :mad:

Lenke til kommentar

Hadde dere også en slik eksamensmal? Det hadde vi i alle fall, og der var fontstørrelsen på 10!!! Jeg forandret med en gang til 12. Klarte jo knapt å se skriften når den var 10.

Dette er vel ikke "ulovlig"? :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde dere også en slik eksamensmal? Det hadde vi i alle fall, og der var fontstørrelsen på 10!!! Jeg forandret med en gang til 12. Klarte jo knapt å se skriften når den var 10.

burde ikke være det- det er jo innholde som teller ikke hvir mye egentlig.

Men uasett, legg ut karakteren deres her når dere får den da. :)

Lenke til kommentar

Eg trur faktisk det skulle vere lov å bruke skriftstr. 14... Og ein bør vel kanskje bruke "Arial", og ikkje "Times New Roman". Arial er lettare å lese, og tar større plass... ;)

Eit godt førsteinntrykk er viktig, og viss det då ser ut som du har skrive veldig mykje, KAN det vere til litt hjelp... :p

Lenke til kommentar
FAEN, hadde tenkt å skifte til både Arial og skriftstørrelse 14, men turte ikke! Hadde jo sikkert tjent ei halv side bare på det...

Og, forresten "halvannen" linjeavstand, men det reknar eg no med at alle hadde... Det er faktisk påbudt... Du får nedsett karakter dersom du ikkje har det... :p Det er for at lærarane skal kunne skrive litt mellom linjene - kommentarar o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...