Bengaler Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Om noen har kjennskap til eksamenopplegget i Tysk C-språk VGII, tas det imot med takk. Slik var i hvertfall tentamen bygd opp tidligere i år; Prøven er delt i seks deler: 1.Du skal bruke informasjon i en tysk tekst til å fylle ut et skjema 2.Du skal velge riktig overskrift til passende tekstavsnitt 3.Du skal lese en tekst og vurdere om utsagn i en tabell er riktige eller gale 4.Her skal du svare kort på norsk 5.Ut fra bilder skal du her skrive et dagboknotat-på tysk 6.Du skal kommentere tall i en tabell og fortelle om egne oppfatninger-på tysk Har noen kjennskap til hvilke oppgaver en kan vente seg - ikke nøl med å legge igjen noen ord. Forøvrig er letthetsgraden ett par hakk lettere enn B-språk, så noen ikke blander her. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er vel tysk b-språk de fleste i denne tråden er kommet opp i, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Bengaler Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er vel tysk b-språk de fleste i denne tråden er kommet opp i, eller tar jeg feil? Stemmer det. Om noen likevel skulle være forut Tysk C-språk VG2 og ha kjennskap til eksamenoppsett, legg gjerne igjen noen ord. Forøvrig ønkes alle lykke til, enten det gjelder eksamener, tentamner eller muntlig tysk. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ja Men hva med at folk begynner å legge igjen litt tips i denne tråden da? Samme om hva, bare begynn en plass. Siden vi allerede har en tråd kan vi like godt hjelpe hverandre. Og om alle kan bidra, vil garantert mange i denne tråden kunne gå opp en karakter. Jeg kan vel begynne med et "must-know"-emne: Alle preposisjoner må kunnes (PS: NORSK BETYDNING!!) samt hvilket kasus de styrer. PØS PÅ MED TIPS!!! Lenke til kommentar
YMF Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 huff, ser ikke lyst ut for meg iaff jeg skal ha Tysk-c i morgen vi hadde tentamen for noen uker siden, der var det 3 oppgaver 1. skrive et brev 2. besvare et brev og spørre om gitt informasjon 3. gjør en av disse oppgavene: a) b) c) d) lykke til, natta Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 1. stk tysk eksamen rett til helvete.. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Kall meg Knut, dette var testikkel. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Huff da, gikk det så dårlig? Var det teksten som skulle oversettes som var vanskelig, eller sluttskrivingen? Endret 28. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Noen som har noen flere tips til eksamen? Til dere som hadde den, hvordan var den oppbygd og hva var temaet? Franskeksamen til de som hadde frask på skolen vår, handlet iallefall om Tour de France Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Vestila, har du tysk b-språk VG2? De som har hatt eksamen tror jeg nemlig har c-språk VK2. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Vestila, har du tysk b-språk VG2? De som har hatt eksamen tror jeg nemlig har c-språk VK2. Ja, jeg har tysk i VG 2 (tror det er B-språk). Vi har iallefall eksamen på mandag Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, jeg tror nemlig alle har samtidig! Så er lite hjelp å hente fra dem som har hatt den, siden de hadde fra den gamle reformen (går jeg ut ifra?). I tillegg har de med c-språk et høyere nivå. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Et lite tips kan i tillegg til å lese i bøkene være å prøve å få tak i noen tyske aviser. På den måten får man også inn tekst og grammatikk på en litt mer ”normal” måte. Lenke til kommentar
Studentinød Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, jeg tror nemlig alle har samtidig! Så er lite hjelp å hente fra dem som har hatt den, siden de hadde fra den gamle reformen (går jeg ut ifra?). I tillegg har de med c-språk et høyere nivå. C-språk har et lavere nivå, de har kun hatt to år med tysk. Disse hadde onsdag. B-språk har hatt tysk siden ungdomskolen(i 5 år tilsammen). Alle B-språk har eksamen på mandag. Lenke til kommentar
t_xtra Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei! Jeg kom også opp i tysk skriflig. Er egentlig ganske fornøyd med det. Tysk eksamen i år blir annerledes fra andre år, pga nytt kunnskapsløfte. Vi hadde eksemplet som ble gitt ut på heldagsprøve/tysk tentamen. Eksempelet synes vi i klassen og læreren var dårlig, og vi fikk utrolig dårlig tid på slutten. Den var delt i 5 deler, 1.hvor du skulle tolke en tysk tekst og gjengi det kort på norsk. 2. Begrunne og avgjøre om noen setninger var rett/gal. 3. Fortelle om 3 temaer i teksten, beskrive osv. 4. .... Husker ikke på stående fot 5. Velg mellom abcd) Skriv en lengre tekst. Krysser fingrene for at at eksamen blir mer tilpasset tiden. Og ja, alle som har VG2 b-språk har eksamen mandag. Viel Glück! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Ja, jeg tror nemlig alle har samtidig! Så er lite hjelp å hente fra dem som har hatt den, siden de hadde fra den gamle reformen (går jeg ut ifra?). I tillegg har de med c-språk et høyere nivå. C-språk har et lavere nivå, de har kun hatt to år med tysk. Disse hadde onsdag. B-språk har hatt tysk siden ungdomskolen(i 5 år tilsammen). Alle B-språk har eksamen på mandag. Ååååå Trodde A var for nybegynnere og B for viderekomne osv. Men HVA skal jeg lese på?? Begynner å bli lei av å lese tyske tekster. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Hehe, lesedag i dag du også? Vel, jeg tror iallefall det er lurt å få en oversikt over bestem artikkel, ubestemt artikkel og preposisjonene. Dette er den det man må kunne hvis man skal analysere! Deretter er jeg egentlig litt usikker på hva man burde lese på. Jeg prøver meg på litt lesing av tekster, oversetting og lese gjennom gramatikken bakerst i boka. Har alle dere bøkene Weitblick forresten? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jepp, har Weitblick jeg også i alle fall! Preposisjonene, bestemt og ubestemt artikkel har jeg god kontroll på synes jeg. Vi får vel lov å ha med læreboka samt notater på eksamen? Får vel bare fortsette å lese tysktekster jeg Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 C-språk har et lavere nivå, de har kun hatt to år med tysk. Disse hadde onsdag. Tre år, takk. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Oioi, så C-språk er lettere enn B-språk det da? Synes nemlig C-språkeksamenen så vanskelig nok ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå