Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Makt-Norskeksamen VKII 2008

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har notert litt på arket i dag, blant annet hva jeg mener makt er etc. Men jeg spekulerer framdeles på én ting: Hvilken makt har vi egentlig? Jeg mener, hva har hver enkelt av oss makt til? Vi har blant annet makt til å rakke ned på andre gjennom mobbing, verbalt og fysisk. Vi har stemmerett. Men hva mer?

Vi har makt til å nekte mindreårige tobakk- og alkoholprodukter dersom vi jobber et sted der det er slikt ;p

Samt, er flere "makter" vi kan ha slike tilfeller. Hehe

Lenke til kommentar

De kan vel ikke forvente at vi har doktorgrad i samfunnsvitenskap heller....

Jeg misliker egentlig slike dager sterkt, jeg er er redd for å ikke få noe å skrive om.

På tentamen fikk vi krig og fred....kjempeenkelt.

Lenke til kommentar

Hmm.. Eg prøver å lese på grammatikk, men ingenting eg les går inn i hovudet. Føler det ikkje er mykje poeng da alt står i ordlista uansett. "Makt"-temaet får eg heller ikkje noe meir ut av...mens eg føler eg burde gjøre meir øving om eg tar en pause.

Meh meh meh meeeeh. Eg hatar deg, sensormannen!

Kunne ikkje dei snakka nynorsk i Age of Conan, så hadde eg ikkje fått dårleg samvit når eg spelar. >_<

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Var bra det du hadde skrevet, men pass på å ikke ha med for mye historie dersom man skal drøfte situasjonen i dag. Fikk trekk for det en gang når jeg skrev om religiones rolle i samfunnet :p

Kom gjerne med mer, jeg kommer ikke på så mye selv =/

Lenke til kommentar

Enig, jeg gjør det mer enn gjerne.

Jeg skriver inn på data først jeg, så printer jeg det ut på hvite ark. Så ska jeg kopiere det på skolen i morgen tidlig. Få det ned på 25 %. Så får jeg plass til 4 vanlige ark på de to gule notatarkene.

Haha ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...