Bandidos-Pelle Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 For de som greide å GLEMME ressursheftet så har jeg lagt det ut her på hjemmesidene til Sigssoft Film:http://www.sigssoft-film.com/sigssoft%20books/ Kan IKKE få takket deg nok. Tusen hjertelig =) Lenke til kommentar
Maaag Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har notert litt på arket i dag, blant annet hva jeg mener makt er etc. Men jeg spekulerer framdeles på én ting: Hvilken makt har vi egentlig? Jeg mener, hva har hver enkelt av oss makt til? Vi har blant annet makt til å rakke ned på andre gjennom mobbing, verbalt og fysisk. Vi har stemmerett. Men hva mer? Vi har makt til å nekte mindreårige tobakk- og alkoholprodukter dersom vi jobber et sted der det er slikt ;p Samt, er flere "makter" vi kan ha slike tilfeller. Hehe Lenke til kommentar
olabraaten Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 er det noen som har eksempler på maktmisbruk både i norge og internasjonalt? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Endret 5. august 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Noen som vet om noen nynorske nettaviser.. Nynorsken glir liksom litt lettere hvis man har lest en del nynorsk kvelden før Lenke til kommentar
akarno Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 http://www.strilen.no/ Lindås/Rossland utenfor Bergen Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 De kan vel ikke forvente at vi har doktorgrad i samfunnsvitenskap heller.... Jeg misliker egentlig slike dager sterkt, jeg er er redd for å ikke få noe å skrive om. På tentamen fikk vi krig og fred....kjempeenkelt. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Noen som vet om noen nynorske nettaviser.. Nynorsken glir liksom litt lettere hvis man har lest en del nynorsk kvelden før Om du bruker læreverket "Signatur" er tekstsamlingen et godt sted å finne nynorske tekster. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Du kan vel skrive om stort sett hva du vil på en friskrivingsdag, så lenge du mestrer å vinkle teksten og avgrense oppgaven til din egen fordel. Men jeg er slettes ingen fan av friskriving. Svadaskriving, som sagt tidligere. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Hmm.. Eg prøver å lese på grammatikk, men ingenting eg les går inn i hovudet. Føler det ikkje er mykje poeng da alt står i ordlista uansett. "Makt"-temaet får eg heller ikkje noe meir ut av...mens eg føler eg burde gjøre meir øving om eg tar en pause. Meh meh meh meeeeh. Eg hatar deg, sensormannen! Kunne ikkje dei snakka nynorsk i Age of Conan, så hadde eg ikkje fått dårleg samvit når eg spelar. >_< Endret 25. mai 2008 av akarno Lenke til kommentar
Perrrrrrrrr Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Andy Endret 25. mai 2008 av Anderskir Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Kvinner fekk stemmerett i 1913. Lenke til kommentar
Perrrrrrrrr Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, jeg sjekket det på Wikipedia :-) Er du enig med meg eller? Kom med noe konstruktiv kritikk! Jeg er dritredd for å bomme. Jeg bommet på fagskrivingen og måtte ta en dårlig forberedt tekstanalyse av Shabana Rehman ... Lenke til kommentar
conolo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Var bra det du hadde skrevet, men pass på å ikke ha med for mye historie dersom man skal drøfte situasjonen i dag. Fikk trekk for det en gang når jeg skrev om religiones rolle i samfunnet Kom gjerne med mer, jeg kommer ikke på så mye selv =/ Lenke til kommentar
Perrrrrrrrr Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hva har du presset ned på notatarket da? :-P Lenke til kommentar
orginal Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Skal vi ikke alle ta å scanne inn våre gule ark, så kan vi få konkrete, gode råd? Se hvordan andre gjør det og lese og lære av dem.... Hadde vært bra om noen giddet! Lenke til kommentar
Perrrrrrrrr Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Enig, jeg gjør det mer enn gjerne. Jeg skriver inn på data først jeg, så printer jeg det ut på hvite ark. Så ska jeg kopiere det på skolen i morgen tidlig. Få det ned på 25 %. Så får jeg plass til 4 vanlige ark på de to gule notatarkene. Haha Lenke til kommentar
BrutalKuk Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 et par sitater: Max Weber: makt er evnen til å få andre til å gjøre no de ellers ikke ville ha gjort George Orwell: makt er ikke et middel, men et mål Francis Bacon: kunnskap er makt Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Eg har ikkje så mykje å skrive på mitt notatark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå