Chad Thundercock Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er vanlig å falle 1 karakter ned på eksamen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Læreren min hadde gitt meg 5++ på begge. Men jeg får sikker 4, har dårlig erfaring med sensorer..... Hohoho, ser for meg prada8 smisker med læraren gjennom heile skuleåret Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hehe, ja sku tru det! Men neida. Jeg er bare flink Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tydeligvis ikke? Jeg smisker ihvertfall ikke, hvis det er det du sikter til. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er jo helt tilfeldig hvilken sensor du får, så med mindre du har hatt veldig mange dårlige erfaringer, er det nok litt tilfeldig at du har hatt uflaks. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Gleder meg kjempemye til å få sensuren, hvertfall. Hohoi, kan heller lese Sjur Gabriel om igjen og oppnå mer lystig lesing. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Sjur Gabriel er jo helten! Hihi, kjekt å sjå at tråden vår har tatt meir av enn dei som fekk det andre teamet. *In yo face*. Lenke til kommentar
ara Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 I dag snakka jeg med lærer om oppg.6 ungdom og internett. Han sa en kunne feile veldig på denne oppgaven om man ikke gravde seg dypt nok i emnet og hvilken makt internettet har fått i forhold til ungdom. Jeg tok opp etikk/moral/ikke miste seg selv/ha respekt for hverandre. Så til dere som ikke har tatt opp noe mer grunnleggende enn internett og ungdom, good luck Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 I dag snakka jeg med lærer om oppg.6 ungdom og internett.Han sa en kunne feile veldig på denne oppgaven om man ikke gravde seg dypt nok i emnet og hvilken makt internettet har fått i forhold til ungdom. Jeg tok opp etikk/moral/ikke miste seg selv/ha respekt for hverandre. Så til dere som ikke har tatt opp noe mer grunnleggende enn internett og ungdom, good luck Har han i det hele tatt lest sensorveiledningen? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er vanlig å falle 1 karakter ned på eksamen. Er ikke dette litt merkelig? Er det da lærerne som er for snille, eller sensorene som er for harde? Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det er vanlig å falle 1 karakter ned på eksamen. Er ikke dette litt merkelig? Er det da lærerne som er for snille, eller sensorene som er for harde? Det kan godt hende det er vanlig, men det viser bare at eksamen er noe dritt som henger igjen fra fortiden. At 5 timers arbeid skal telle like mye som et helt skoleårs arbeid er for meg helt sprøtt. Verst er det hvis man da ryker på en kjempesmell eller ikke har dagen i det hele tatt grunnet sykdom, for som vi alle vet så er man nesten forpliktet til å møte opp på eksamen med mindre man er døende. Legeerklæring holder, men etterfølgene av fravær kan være uheldig. Fikk høre nå nylig at hvis man var borte fra eksamen i valgfag (matte,engelsk osv.) og til og med hadde legeerklæring så måtte man ta den opp igjen ved juletider. Og det ville da føre med seg at man ikke kom inn på høgskole/universitet til høsten. Noe som igjen vil bety at man MÅ møte opp samme faen hvor sjuk man er hvis man har planer om å studere til høsten. Da kommer vi tilbake til poenget mitt med at eksamen er skremmende avgjørende for vitnemålet sitt. Det blir jo også enda mere latterlig hvis det er slik at det skal være vanskeligere å få god karakter på eksamen, enn på en vanlig skrivedag. Mye tyder jo på dette hvis påstanden om at det er vanlig å falle én karakter ned på eksamen. Selv tror jeg at jeg havner på minussiden hvis man skal legge sammen snittet før og etter eksamenskarakterene. Men jeg får vente og se. Endret 27. mai 2008 av wurrzagh Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Men hvor ofte er man egentlig syk? Det er skjeldent det. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Men hvor ofte er man egentlig syk? Det er skjeldent det. Men hinsides kjipt om det skulle være akkurat på eksamensdagen. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da er det fullt mulig at man får utsettelse, så lenge en lærer og lege kan bekrefte at du faktisk er syk. Jeg syns også eksamenordningen er latterlig, men kan ikke bruke det med sykdom som unnskyldning. Men kan jo være at man har en dårlig dag, at man har kjærlighetssorg, er helt sinnsykt lei av skola osv. Alle er jo lei nå, det er så himla vanskelig å konsentrere seg. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Men hvor ofte er man egentlig syk? Det er skjeldent det. Eg klarte å pådra meg kraftig halsbetennelse natt til mandag. Heldigvis var eg tidleg ute og starta på pencillin tysdag morgon. Eg merka likevel kor feberen hang igjen på norsk hovudmålseksamen påfølgjande torsdag. Eg er heilt einig, sjukt at 5 timars arbeid skal ha så sjukt mykje å seie for vitnemålet. Skremmande. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Men hvor ofte er man egentlig syk? Det er skjeldent det. Hvis du tenker over det så kommer jo eksamen rett etter russetida for de som er russ. De fleste jeg kjenner er og har vært sjuk i løpet av den siste måneden. Jeg var iferd med å bli sjuk like før norsk bokmål eksamen, men kjørte på med masse Curamed,Repsils og det ene med det andre ås jeg har greid å holde det i sjakk. Er ikke sjeldent å være sjuk i mai måned nei. Sol og fint vær kan spille deg et puss. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 To stykker her som var syke med beskjed fra legen. De får ta eksamen igjen om to uker. En annen, regner jeg med, men.. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jaja. Ny eksamen imårra. Ingen her som skal opp i 3so? Barns oppvekstvilkår? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Matte på torsdag for meg! Eg klarar knapt vente! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå