Niram Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skrev oppgave 5 selv, gikk helt greit tror jeg. Litt usikker på sammenhengen i det jeg skreiv men. Lenke til kommentar
paki89 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ble oppgaven om hersketeknikk Skrev 3 sider, føler det gikk ganske greit egentlig. Er mer redd for selve språket enn innholdet.. :S Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Usj, kan de ikke de som kan skrive antall ord heller enn antall sider? Det ble oppgave 1 på meg, som så mange andre. 850 ord eller så. Kort og godt, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Skrev oppgave 1,jeg. Glemte overskrift Endret 26. mai 2008 av HildeM Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Hvor mye er 850 ord da? Dere skriver så satans mye. Jeg skrev bare 1,5 side på opg 6. Edit: virker som veldig mange av dere skrev alt som falt dere inn på oppg 6, alt dere forbinder med ungdom og internett. Selv begrensa jeg det til ei slags problemstilling, der ungdom ikke tenker over hvor mye makt de egentlig sitter med bak testaturet, og hva det kan føre til. Avslutningsvis nevnte jeg kort positive sider med intenrett, blant annet tilhørlighet på diskusjon.no .. haha. Uansett, håper min måte å gjøre det på er riktig. For hvis ikke, så har jeg jo utelatt mye av det som er viktig. Endret 26. mai 2008 av prada8 Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ungdom og internett her. Tror det er så godt som null feil på nynorsken, men innholdet i artikkelen er bare svada... Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg skrev 5 sider for hånd på oppgave 1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg skrev om ungdom og internett, men frykter at jeg har gjort litt feil. Jeg skrev om masse rart, litt om mobbing, og nevnte facebook og kommunikasjon også. Men det sto jo "ta utgangspunkt i tekstene", betyr dette at jeg ikke burde ha skrevet om andre sider ved internett?, som f. eks: lettere med skolearbeid, nettkriminalitet(hacking utført av ungdom), osv.? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det ble hersketeknikker på meg. 5 sider. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Valgte oppg. 6. I og med at man skulle ta utgangspunkt i tekstene så ble hovedtemaet internett og mobbing. Tror det gikk greit. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ble vel 2.5 datasider som tilsvarer rundt 1000 ord tror jeg. Kjenner til flere som klarte å jukse ved å bruke NYNO på eksamen, regner nok med at de får et par hakk bedre enn meg. Tok oppgave 6 og virket som jeg besvarte den greit nok, men ifølge læreplanmålene virker det som de kun vurderer grammatikk - som ikke gikk bra derimot, håper bare jeg står. Har en følelse av det er veldig lite som egentlig skal til for å stryke på eksamen, tror de fleste sensorene tar det veldig seriøst i den forstand at de forventer langt mer enn tidligere heldagser. Endret 26. mai 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
saxen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) hei:D jeg skrev oppgave 5, om vold i det norske samfunnet. jeg avgrenset temaet til "vold menn fører mot kvinner". er det noen andre som har gjort dette ? eller vet om det er "lov" ? Jeg skrev så vidt over 3 sider, og er redd det ble for lite (da læreren vår har sagt minimun 4 sider). Endret 26. mai 2008 av saxen Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Endret 5. august 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
dTd Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg valgte også Oppgave 6. Ungdom og internett. Endte opp med 4,5 datasider med 1,5 linjeavstand og skriftstørrelse 14. Hvordan komponerte dere artikkelen? Min artikkel ble en slags fordeler/ulemper-artikkel der jeg drøftet positive og negative sider ved internett fra en ungdoms ståsted, og hvilke konsekvenser internett kan gi. Positivt: - Tilgjengelig kunnskap -Spill, musikk og film - "Sosiale behov" facebook, nettby, msn Negativt: - Diskrimenering - mobbing - identitetsgjenkjenning - tar mye tid - vanskelige å kontrollere hva som skjer på internett Er dette en alright måte å løse oppgaven på? Andre som har gjort noe lignende? - Hva menes egentlig "ta utgangspunkt i ..." Jeg tolket det dithen at man står relativt valgfritt i hvor mye av bakgrunnsstoffet man vil knytte til egen tekst. gjorde noe ala det selv, nevnte et par positive og negative sider, og hvor mye makt jeg føler Internett egentlig har ;P ble en del facebook snakk xD ble nesten 3 håndskrevene sider her, skriver med veldig liten skrift da eh vits med bilde saxen? ;P Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Kvifor kom det plutseleg eit bilete inn i posten? Heiter du tilfeldigvis Heidi? Anywho: Eg skreiv kåseriet eg. Gjekk så som så, blei faktisk litt morosamt etterkvart. Lata som om eg var med i "hersketeknikkens debattantklubb". Som byr på eit flott miljø, kjekke men kyniske mennesker. I tillegg lærer du korleis du skal argumentere mot mora di! Velkommen over på den mørke sida. Har det kome ut "sensorveiledning" ang. dagens oppgåver? Det er alltid like kjekt å lese kva sensor skal sjå på, men som du har gløymt. Endret 26. mai 2008 av aspic Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nettavisen Her ser man hvor mye makt facebook har ;D Jeg skrev faktisk litt om den saken der i besvarelsen min Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Kjenner til flere som klarte å jukse ved å bruke NYNO på eksamen, regner nok med at de får et par hakk bedre enn meg. Høres ut som en dårlig idé, da det er kjempeenkelt å avsløre. Eller fikk dere bruke egne PC-er og sitte vendt mot den eneste eksamensvakten? Endret 26. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 1700 ord, oppgåve 1 om demokrati. Blei "ferdig" klokka 11 og satt resten av tida og leita etter skrivefeil. Kjedeleg. >.< Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skrev oppgave 1,jeg. Glemte overskrift Skikkelig surt! Glemte også overskrift på den oppgaven ...OG sjanger(!) Lenke til kommentar
jeppejeppe Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 noen som krev oppgave 4 om minoriteter? jeg refererte egentlig ikke dirkete til tekstene da det sto " ta utgangspunkt i". men jeg nevtne noe om samer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå