Maaag Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ungdom og internett. Men et spm: skulle vi koble begge artikklene til vår artikkel? Ggså den der om krysspress? Tror det er litt opp til enhver En skulle bare ta utgangspunkt i disse artiklene. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg utelot den om krysspress da jeg følte den var lite relevant for min artikkel! Tok dog litt fakta fra de andre, slik at artikkelen fikk litt tyngde Følte det gikk ganske bra, men er jo dessverre for tidlig å si! Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg tok oppgave 3 om herseteknikker, prøvde meg først på oppgaven om ungdom og internett, men den var bare teit Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ble oppgave 1 på meg. Gikk rett vest. Tror jeg skrev litt for lite også ... 2,5 sider på data? Med halvannen linjeavstand. Lenke til kommentar
Millen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hmm jeg var vel litt naiv når jeg tenkte at det kanskje kom en oppgave som "Skriv en Artikkel om Makt" Hehe Tok oppgave nr 1 om demokrati fra side 2 og 3.. Glemte sååå mange ganger mens jeg skrev at det var nynorsk Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ble nr. 6 Ungdom og Internett her også. Ble to og ei halv side med en masse svada om Facebook og Nettby, hvorfor folk skal ha så uendelig mange venner, legge opp bilder som viser at man var så jævlig full på festen forrige helg, hvorfor mobbing er lettere på nett og derfor forekommer oftere nettopp der og bla bla. Nå er det bare kjemi og muntlig igjen (come on streik!) Lenke til kommentar
MindB Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror jeg skrev litt for lite også ... 2,5 sider på data? Med halvannen linjeavstand. Det var ganske mye? Jeg skrev litt over 3 håndskrevne sider. Lenke til kommentar
newcom Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg valgte oppgave 6, ungdommer og internett. Skrev så masse shit at jeg såvidt forstod sammenhengen. Dette kommer til å gå dårlig :/ Skrev 2,5 sider på pc, med halvannen linjeavstand. Toppsteksten tar jo ganske stor plass, så det tilsvarer vel egentlig ca 2 pc sider m/linjeavstand. Skrev om facebook og youtube her Lenke til kommentar
Ufrisk Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg skrev oppgave 4, om minoriteter i norge. Brukte en og en halv time på å komme igang, og to og en halv på å rette nynorskfeil. Da jeg skjønte at artikkelen min kom til å bli en haug med dritt satset jeg heller på å skrive korrekt nynorsk istedenfor en god artikkel. Ble vel 2,5 datasider med svada om minoriteter i norge. Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skreiv oppgave 1, om makt og demokrati.. Følte det gikk ganske dårlig, fikk ikke mer enn 3 1/2 side. Også glemte jeg å skrive på overskrifta Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skrev oppgave 6. Om ungdom og internett. Følte det gikk greit, jeg skrev 3,5 side. Ble mye svada om hvorfor unge mobber på internett. Blir vel en 3-er tenker jeg Lenke til kommentar
aragorn_sonofarathorn Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg valgte også Oppgave 6. Ungdom og internett. Endte opp med 4,5 datasider med 1,5 linjeavstand og skriftstørrelse 14. Hvordan komponerte dere artikkelen? Min artikkel ble en slags fordeler/ulemper-artikkel der jeg drøftet positive og negative sider ved internett fra en ungdoms ståsted, og hvilke konsekvenser internett kan gi. Positivt: - Tilgjengelig kunnskap -Spill, musikk og film - "Sosiale behov" facebook, nettby, msn Negativt: - Diskrimenering - mobbing - identitetsgjenkjenning - tar mye tid - vanskelige å kontrollere hva som skjer på internett Er dette en alright måte å løse oppgaven på? Andre som har gjort noe lignende? - Hva menes egentlig "ta utgangspunkt i ..." Jeg tolket det dithen at man står relativt valgfritt i hvor mye av bakgrunnsstoffet man vil knytte til egen tekst. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ungdom og internett. Skrev 4 sider. np. Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 - Hva menes egentlig "ta utgangspunkt i ..." Jeg tolket det dithen at man står relativt valgfritt i hvor mye av bakgrunnsstoffet man vil knytte til egen tekst. Så vidt jeg har skjønt, så setter "ta utgangspunkt i" krav til at du bruker den oppgitte teksten (i alle fall innhold/tema), mens når det står "bruk teksten" så står du mer fritt.. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg valgte også Oppgave 6. Ungdom og internett. Endte opp med 4,5 datasider med 1,5 linjeavstand og skriftstørrelse 14. Hvordan komponerte dere artikkelen? Min artikkel ble en slags fordeler/ulemper-artikkel der jeg drøftet positive og negative sider ved internett fra en ungdoms ståsted, og hvilke konsekvenser internett kan gi. Positivt: - Tilgjengelig kunnskap -Spill, musikk og film - "Sosiale behov" facebook, nettby, msn Negativt: - Diskrimenering - mobbing - identitetsgjenkjenning - tar mye tid - vanskelige å kontrollere hva som skjer på internett Er dette en alright måte å løse oppgaven på? Andre som har gjort noe lignende? Jeg har gjort det veldig lignende deg. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Holy jesus. Dette gikk til helvete. Haha. Vitnemålet mitt er øydelagt! :O MEN ALDRI MER NYNORSK (SÅ LENGE JEG STÅR), OG DET MÅTTE FEIRES MED SOFTIS I STAD! Mananananananan Lenke til kommentar
njaaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg valgte også Oppgave 6. Ungdom og internett. Endte opp med 4,5 datasider med 1,5 linjeavstand og skriftstørrelse 14. Hvordan komponerte dere artikkelen? Min artikkel ble en slags fordeler/ulemper-artikkel der jeg drøftet positive og negative sider ved internett fra en ungdoms ståsted, og hvilke konsekvenser internett kan gi. Positivt: - Tilgjengelig kunnskap -Spill, musikk og film - "Sosiale behov" facebook, nettby, msn Negativt: - Diskrimenering - mobbing - identitetsgjenkjenning - tar mye tid - vanskelige å kontrollere hva som skjer på internett Er dette en alright måte å løse oppgaven på? Andre som har gjort noe lignende? Jeg har gjort det veldig lignende deg. Samme her! Lenke til kommentar
honninge Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 noen som vet hvilket oppgavenummer den oppgava om ensretting i samfunnet hadde? den hvor du skulle skrive et essay... tror jeg skrev feil oppgavenummer håper sensor skjønner hvilken oppgave jeg faktisk har valgt. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg skrev oppgave 5. I hvilken grad vold er et samfunnsproblem. Det bare tre håndskrevne sider, men jeg håper det holder. Fikk en liten nynorskåpenbaring i går, så det gikk ganske bra å skrive. Nesten litt synd at jeg ikke sitter igjen med den "jess, endelig ferdig"-følelsen. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Jeg skrev oppgave 5. I hvilken grad vold er et samfunnsproblem. Skrev samme. Ble bare to pc-sider men jeg er fornøyd med innholdet. Skrev en del på oppgave 4 først, sløste bort halvannen time der eller noe sånt, før jeg fant ut at jeg ikke hadde så mye å si om minoriteter i Norge, i hvert fall ikke samene. Endret 26. mai 2008 av mamama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå