Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Makt-Norskeksamen VKII 2008

Anbefalte innlegg

Hmm, jaja, da satser vi på det. Og det er lov å legge det i printeren og skrive så smått man vil?

Ville tro det, men vet ikke om du burde satse på det. Jeg har ikke gjort det, i og med at jeg ikke har fått klarhet i det. Men er up 2 u :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jaja, da satser vi på det. Og det er lov å legge det i printeren og skrive så smått man vil?

Ville tro det, men vet ikke om du burde satse på det. Jeg har ikke gjort det, i og med at jeg ikke har fått klarhet i det. Men er up 2 u :)

Vi fikk lov, så jeg regner med at dere også får lov.

Lenke til kommentar

Hvordan forbinder du realismen med makt?

De realistiske forfatterne satte problemer under debatt. Altså brukte de lyrikken som et middel til å skrive om ting de mente burde bli gjort noe med i samfunnet. Eks: Kvinnespørsmålet, religion og seksualmoral. Man kan på en måte si at realistene fikk makt gjennom det de skrev, ettersom de fikk satt i gang ulike debatter i samfunnet. Tror jeg i hvert fall. :p

Lenke til kommentar
Mine notater. Har bare sakset litt her og der, så benytter jeg forhåpentligvis deler av budskapet i innholdet i morgen.

Jeg har problemer med å åpne linken til notatene dine, Fredrik. Du har vel ikke mulighet til å poste dem på annet vis? Ved å legge dem ut som bilder etc direkte på siden her, eller noe? :)

Lenke til kommentar
Skal nokon andre leggje ut notatane sine?

Skulle gjerne gjort det, men dessverre har jeg ikke scanner... :/ Men det jeg skrev om var i hvert fall hva jeg mener er makt, hvordan makten er fordelt i Norge. Jeg skrev korte stikkord om at jeg må huske på at makt kan utføres ved vold, mobbing, språkbruk etc. Jeg brukte bare den ene siden av arket til dette, men den andre siden skal jeg fylle med litt nynorsk, tenker jeg!

Lenke til kommentar

Vedlagt er mine notater. Stort sett klipp og lim. Står litt om alt, og alt om ingenting..... Stor takk til conolo her på forumet for gramatikken...

Edit: Hva tror dere om det? Noe der som er direkte feil? Noe dere ville byttet ut?

Endret av HappySal
Lenke til kommentar

Får ikke lastet opp notatarket mitt, men skal prøve å få gjort det snart. Tankene mine rundt begrepet makt, og de forskellige temaene i heftet skrev jeg på dataen og kjørte arket gjennom printeren. Gramatikkreglene tok jeg bare for hånd =)

Lenke til kommentar

Ynskjer alle lykke til i morgen! Huff, må sei eg gruar meg litt. nokon som vet kor mykje språk har å seie i motsetjing til innhald?

Som dykk ser har eg eit ganske dårleg nynorsk språk, men eg trur eg er ganske flink til å få med riktig innhald.

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...