FM Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg kom opp. Kunne komme opp i matte, fysikk og kjemi, så da var fysikk greit nok. Matte ville vært det greieste, og kjemi det verste ... Helt enig i det. Jeg kom også opp i fysikk, og det er greit nok. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg kom opp. Kunne komme opp i matte, fysikk og kjemi, så da var fysikk greit nok. Matte ville vært det greieste, og kjemi det verste ... Akkurat samme situasjon som meg, da. ^^ Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Er glad jeg slipper eksamen i 3KJ, ja. Men det er jo alltids muligheten til muntlig 3kj eksamen, da. Hehe. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Var privatist i 3KJ, så har derfor vært oppe i både muntlig og skriftlig kjemi allerede. Det positive med det er jo at jeg ikke trenger å bekjymre meg for å eventuelt bli trukket opp til kjemieksamen nå Lenke til kommentar
Valliis Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei, jeg kom også opp i 3FY. Er veldig glad for at det ikke ble 3KJ, men man vet aldri til muntlig. Har lest og regnet noen dager nå. Men er det noen som har gode tips, må dere bare komme med dem. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 3fy - fysikk er lett, i alle fall morsomt gleder meg til å se hvilke utfordringer udir har å komme med i morgen Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Lett og lett. Jeg føler at så lenge man kan bruke og anvende formler er det meste i boks, men det er ikke cheezcake. Føler at faget utfordrer meg akkurat passe, faktisk. Edit: Når det er sagt så er det vel med fysikk som med alle andre fag at i det øyeblikket du tar steget videre til neste nivå, og ser tilbake på det forrige nivået, kan du ikke fatte og begripe hvordan du i det hele tatt kunne anstrenge deg med de fagene. Hvertfall sånn jeg ser på 1MX og 2MX nå... Endret 27. mai 2008 av fredrikg- Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kom opp jeg og, men begynte først å øve i stad, så smart som jeg er. Tror det burde hjelpe ganske bra å lese gjennom alle de eksamensettene, takk for de! Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 De eksamenssettene er gull. Ikke noe å tvile på. Nå skal jeg lese om Astrofysikk fra læreboka. Sånn stjernedannelse og sånt. Hohoi. Lenke til kommentar
Valliis Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det jeg synest er vanskelig, er (siste del av) induskjon. Og en del av kvantefysikken er hard. Fysikklæreren vår gav oss alle eksamensheftene som er utgitt fra 2003, inkl. privatist. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Så lenge jeg slipper å skrive stil om astrofysikk, så er jeg fornøyd. Jeg satser hardt på at om vi får om astrofysikk så blir det kort om hubbles lov og sånn. Har jo vært "stilskriving" i astrofysikk som oppgave fire (den hvor det er to alternativer) hvert jævla år i det siste virker det som, men jeg orker bare ikke tanken på det. Ellers går det meste av regningen greit, men jeg sliter veldig med å tegne gode figurer. Håper også vi slipper å regne på relativitetsteori. Det er veldig enkelt, sett inn formelen og finn den ukjente, men på grunn av at det er 1/(1-(v/c)^2) så blir det veldig mange regneoperasjoner (spesielt om du kan finne v), og det er viktig å holde tunga rett i munnen. Lett å få slurvefeil der, liksom. Håper det blir litt god gammeldags mekanikk. Bruke bevegelsesligningene for et legeme med konstant akselerasjon for det de er verdt, liksom. Og gjerne en oppgave med elektronkast. En oppgave som tok for seg massespektrografer, for eksempel, med fartsvelger og hvor ionet treffer veggen etc. hadde vært gull. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 snip AMEN! Er helt enig. Jeg sliter selv med å tegne figurer. Blir alltid skeivt liksom. Ikke la figurene knekke deg, hvertfall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Og så sliter jeg med å skrive leselig, og å føre ordentlig. Er så jævla lat:P Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 tror du man får trekk dersom man velger å gjøre hver oppgave på forskjellige ark? Det blir jo ryddigere og enklere å tilføye noe, dersom man plutselig kommer på noe under prøven. Det er jo ikke mulig å forskyve hele besvarelsen hvis man finner ut at det er lurt å skrive ned newtons 2.lov under oppgave 3. . . Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jo mer plass, jo bedre. Alle jeg har snakket med har anbefalt at hver gang du begynner på en ny oppgave (ikke deloppgave), så tar du et nytt ark. Da kan du, som du sier, veldig lett tilføye noe. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Høres ut som en lur idè. Tror jeg skal gå for den, så lenge det ikke er superkorte oppgaver. Figurer tar jo enormt med plass, og det er alltid bra å skrive litt forklaring til hver oppgave, for å gjøre seg helt forstått. Ingenting er værre enn å ha riktig svar, men å ikke få uttelling! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Spent på oppgavene i morgen. Har fått sett gjennom boka, men frykter jeg har fått sett for lite på tidligere eksamensoppgaver. Lykke til, alle sammen! Endret 27. mai 2008 av Goscinny Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvis man ikke tør å bruke ett helt dobbelark på en oppgave, så er det vel bare å skrive luftig samt å huske to strek under svar Sliter med pollenallergi, får sitte en time lenger. Jeg er heldig. Er det best å føre inn underveis mon tro? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Smallville: Har du vært oppe i skriftlig før? Du får ikke dobbeltark, nemlig Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Da er det vel forskjellig fra skole til skole. På min skole har jeg fått dobbeltark på samtlige eksamener. *Misunnelig på alle andre* edit:leif Endret 27. mai 2008 av Smallville Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå