knaa Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Hei, Jeg har tenkt å kjøpe mitt første DV kamera, og er såklart usikker på hvilke som er bra. Uansett har jeg tenkt å bruke fra 10 - 15 000 kr på det, og jeg ser etter et kamera jeg kan ha en god stund, og som støtter de nyeste standardene. F.eks usb2.0/firewire etc. Jeg er også mottakelig for generelle tips ved kjøp av DV kamera, så hvis du har PEILING :wink: vennligst gi meg noen. Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Heisann! Det er alltid moro å anbefale kamera! Du har et budsjett som er litt over det de fleste ønsker å bruke! Derfor kan du godte deg med noen litt finere modeller. Sony: DCR-PC110 DCR-PC120 DCR-TRV30 Panasonic: NV-DS28/38 NV-MX2/8 Canon: MVX1i JVC: DV2000 Det finnes sikkert noen modeller jeg har glemt, men jeg mener alle de ovenfor er knallgode kamera med bare stjernekritikker. Dersom du klarer å spytte i 5000 kroner til, havner du oppe med 3CCD-kameraene, og da kan du virkelig få bra bilde! Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Du bør kanskje også vurdere å vente til BlueTooth kommer på kameraer i den prisklassen.. Jeg kan tenke meg at BlueTooth e herligt, trådløs overføring... installere BT på en bærbar, sette bærbaren i ryggsekken, og vips, så filmer du uten kasett, og rett på PC!! *drømmer* - janicz Lenke til kommentar
Noonie Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 sony dcr-pc120 er bluetooth kompatibelt... Lenke til kommentar
fukas Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Du må helt klart ha et 3CCD kamera med DV inn/ut. Ellers vil du angre! Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 sony dcr-pc120 er bluetooth kompatibelt... Noen slike kameraer blir nå auksjonert bort på GiBud. Dei er helt nye også. http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=147273 Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Dette er ikke et svar, men jeg regner med det blir mest ryddig om jeg poster det her. Jeg har også tenkt å kjøpe mitt første videokamera, og har (til min bakdel?) blitt helt forelsket i Canons DM-XM2! Jeg vet at jeg kan få den for 18 000 NOK. Jeg skal konfirmere meg til våren, og "regner med" (håper) å få et femsifret antall penger. Hvis jeg skviser det siste ut av lommeboka (og bankkontoen min), så tror jeg faktisk jeg kan få råd til kameraet. Vil det være lønnsomt i forhold til gleden jeg vil få ut av kameraet? Jeg er opptatt av god bilde/lyd-kvalitet, og nei, jeg vil ikke heller ha mopet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå