Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som kom opp i 3MX

Anbefalte innlegg

Gad.. Eg slit litt med å få ting inn på kalkulatoren, bestemt integrasjon that is (Casio). Er det noko ekstra ein skal ha inn i formelen liksom? Her er kva eg puttar inn:

integralteikn 1/2 * (16/(5 + 3cos 0))^2 , 0 , 2pi

er det meir liksom? Eg får svaret: 12,56. Fasit seier 62,83. Eg veit det er easy-peasy å rekne ut manuelt, men oppgåva spør spesielt etter å løyse svaret på lommereknar.

(Der cos 0, så står 0 for den rundingen med strek i midten, ikkje 0 altså).

Eg skal styrte på bokhandlaren og kjøpe meg kryssordpenn, etter eksamen i norsk i morgon :D

Funker den bra nok? Vurderer om jeg skal investere i en i morgen

Eg veit ikkje, gløymte heilt å kjøpe :sleep: Eg må gjere det i morgon.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne noen forklart meg når man skal bruke grader og når man skal bruke radianer? Gått litt i surr der.

Du skal alltid bruke radianer, bortsett fra når du har en fysisk vinkel som du skal regne ut, f.eks. når du skal regne ut vinkelen mellom to vektorer i en pyramide. Hvis en ligning er oppgitt med et intervall i X° skal det selvsagt regnes ut med grader, men dette er vel ytterst sjelden.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva alle skal med så utrolig mye notater.

Alle formelheftene mine er helt reine. Er sjeleglad jeg kom opp i Fysikk og ikke Kjemi. Da slipper jeg ha "dårlig samvittighet" fordi jeg ikke har med et traktorlass med notater, ettersom det faktisk ikke er lov. Men det er jo greit å kunne notere ting i formelboka hvis man har en tendens til å glemme åpenbare ting. Når det gjelder de som skriver eksempler fra læreboka rett i formelheftet, derimot, kunne de heller tatt med seg selve læreboka på prøva. :)

Noen som er enige? Sikkert mange som er uenige. :)

Tips til deg dersom du allerede ikke veit det. Det er ikke lov å notere i fysikk formelheftet, men du kan ta med formelheftet i matte på fysikk eksamen som du kan skrive i :)

Lenke til kommentar
Tips til deg dersom du allerede ikke veit det. Det er ikke lov å notere i fysikk formelheftet, men du kan ta med formelheftet i matte på fysikk eksamen som du kan skrive i :)

Nei, jeg tror ikke det stemmer. Du kan riktignok ha med deg formelheftet i matematikk, men det må være rent - og uten notater.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke det stemmer. Du kan riktignok ha med deg formelheftet i matematikk, men det må være rent - og uten notater.

Det stemmer det du sier Treblad. Det står at du får lovt å ha med deg et rent fromelhefte i matematikk.

Lenke til kommentar

Okei. Jeg hørte bare fysikklæreren min sa til de som kom opp i 3FY, at de kunne ha med formelheftet, og på den måten få med seg notater til fysikkprøva. Tror de elevene forholder seg til han. Uansett vil ingen av pensjonistene som sitter som vakter på skolen vår reagere på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...