aspic Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Gad.. Eg slit litt med å få ting inn på kalkulatoren, bestemt integrasjon that is (Casio). Er det noko ekstra ein skal ha inn i formelen liksom? Her er kva eg puttar inn: integralteikn 1/2 * (16/(5 + 3cos 0))^2 , 0 , 2pi er det meir liksom? Eg får svaret: 12,56. Fasit seier 62,83. Eg veit det er easy-peasy å rekne ut manuelt, men oppgåva spør spesielt etter å løyse svaret på lommereknar. (Der cos 0, så står 0 for den rundingen med strek i midten, ikkje 0 altså). Eg skal styrte på bokhandlaren og kjøpe meg kryssordpenn, etter eksamen i norsk i morgon Funker den bra nok? Vurderer om jeg skal investere i en i morgen Eg veit ikkje, gløymte heilt å kjøpe Eg må gjere det i morgon. Endret 26. mai 2008 av aspic Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nei, det var ikkje tilfellet. Eg måtte bruke X og ikkje RO (0) når eg rekna ut integralet i run-menyen. Men ellers takk for hjelp. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Endret 5. august 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kunne noen forklart meg når man skal bruke grader og når man skal bruke radianer? Gått litt i surr der. Du skal alltid bruke radianer, bortsett fra når du har en fysisk vinkel som du skal regne ut, f.eks. når du skal regne ut vinkelen mellom to vektorer i en pyramide. Hvis en ligning er oppgitt med et intervall i X° skal det selvsagt regnes ut med grader, men dette er vel ytterst sjelden. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 takk k-mouse. Tror nok det er en del her som er mye bedre forberedt enn meg men jeg skal ta noen regneoppgaver med mattelæreren min, som er den beste læreren jeg noensinne har hatt, og håper det ordner seg en del da. Lenke til kommentar
Da93l Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hva skal man med 5 formelbøker? Blir bare stress. Endret 27. mai 2008 av Da93l Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Skjønner ikke hva alle skal med så utrolig mye notater.Alle formelheftene mine er helt reine. Er sjeleglad jeg kom opp i Fysikk og ikke Kjemi. Da slipper jeg ha "dårlig samvittighet" fordi jeg ikke har med et traktorlass med notater, ettersom det faktisk ikke er lov. Men det er jo greit å kunne notere ting i formelboka hvis man har en tendens til å glemme åpenbare ting. Når det gjelder de som skriver eksempler fra læreboka rett i formelheftet, derimot, kunne de heller tatt med seg selve læreboka på prøva. Noen som er enige? Sikkert mange som er uenige. Tips til deg dersom du allerede ikke veit det. Det er ikke lov å notere i fysikk formelheftet, men du kan ta med formelheftet i matte på fysikk eksamen som du kan skrive i Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tips til deg dersom du allerede ikke veit det. Det er ikke lov å notere i fysikk formelheftet, men du kan ta med formelheftet i matte på fysikk eksamen som du kan skrive i Nei, jeg tror ikke det stemmer. Du kan riktignok ha med deg formelheftet i matematikk, men det må være rent - og uten notater. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Treblad har helt rett. Matte-heftet må også være reint. Lenke til kommentar
Da93l Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tips til deg dersom du allerede ikke veit det. Det er ikke lov å notere i fysikk formelheftet, men du kan ta med formelheftet i matte på fysikk eksamen som du kan skrive i Nei, jeg tror ikke det stemmer. Du kan riktignok ha med deg formelheftet i matematikk, men det må være rent - og uten notater. Det stemmer det du sier Treblad. Det står at du får lovt å ha med deg et rent fromelhefte i matematikk. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Endret 5. august 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tips til deg dersom du allerede ikke veit det. Det er ikke lov å notere i fysikk formelheftet, men du kan ta med formelheftet i matte på fysikk eksamen som du kan skrive i Nei, jeg tror ikke det stemmer. Du kan riktignok ha med deg formelheftet i matematikk, men det må være rent - og uten notater. Okei. Jeg hørte bare fysikklæreren min sa til de som kom opp i 3FY, at de kunne ha med formelheftet, og på den måten få med seg notater til fysikkprøva. Tror de elevene forholder seg til han. Uansett vil ingen av pensjonistene som sitter som vakter på skolen vår reagere på det Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kva ekstra treng ein i 3FY då? I tillegg til heftet altså. Det er vel berre formlane for satellitt i sirkelbane som manglar, og dei kan ein jo lett finne ut av sjølv. Lenke til kommentar
Slupert Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Anbefaler pilot frixion ball btw Sinnsyk bra kryssordpenn, visstnok laget for eksamen. Kosta 42 spenn på notabene, har "friksjonviskelær" som ikke sliter seg ut. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvilke tanker gjør dere dere rundt forberedelsesdelen? For min del skjønner jeg ikke helt hvilke oppgaver som kan komme fra det - Ser ikke helt sammenhengen med resten av 3MX-pensumet... Noen rå-tips? Lenke til kommentar
Slupert Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har ikke hørt noe om noen forberedelsesdel Lenke til kommentar
orginal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) De røde sidene/arket? Delbrøkoppspalting-greiene og den sammenhengen med sannsynlighet/statistikk? Edit: Kan scanne dem inn... Endret 27. mai 2008 av HappySal Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 De røde sidene/arket? Delbrøkoppspalting-greiene og den sammenhengen med sannsynlighet/statistikk? Edit: Kan scanne dem inn... 3MX? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå