Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som kom opp i 3MX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får berre ha med deg ei "regelbok" (formelhefte) på eksamen (?) Dette var i alle fall tilfelle på vår heildagsprøve i 3MX.

Eit lite spørsmål til folk som tidlegare har hatt 3MX eksamen, MÅ ein føre inn med penn?

Lenke til kommentar
Eit lite spørsmål til folk som tidlegare har hatt 3MX eksamen, MÅ ein føre inn med penn?

Det er obligatorisk å føre inn med penn på alle eksamener.

Tips fra læreren vår, lur systemet, kjøp ei kryssordpenn:P

Lenke til kommentar
Er dette slik som ser ut som blekk men kan viskast? Evt. funkar dette? Kan sensor stryke ein, om dei finn ut av dette? =p Det ville ha gjort eksamensinnleveringa mi x-antal gonger ryddigare.

Ja, en kryssordpenn har et viskelær på enden.

Slik som vår lærer forklarte det, var den eneste grunnen til at vi måtte skrive med penn at eksamensbesvarelsene skal lagres på skolen i x antall år.

Et annet tips vi fikk angående ryddighet var å be om 5 besvarelsesark med en gang, et ark til hver oppgave.

Lenke til kommentar
I rundskriv Udir-8 – 2004 står det blant annet at:

"Vi gjer merksam på at det ikkje er tillate å lime inn nye sider over opphavleg tekst i formelsamlinga. Det kan noterast og gjerast tilføyingar, men den opphavlege teksten og formatet i formelsamlinga skal ikkje bli endra. Nye ark med matematisk innhald kan eventuelt bli limte inn på dei sidene som opphavleg var blanke i formelsamlinga."

Konklusjon: Ett formelhefte der du kan skrive inn hva du vil, men ikke utvide formatet.

2MX eksamen i fjor hadde jeg med meg 3 formelhefter, hvor jeg hadde scannet inn og kopiert direkte fra boka. spurte eksaminatoren når jeg kom inn om det var lov. han sa det var lov :p så jeg får hvertfall lov

Lenke til kommentar
Er dette slik som ser ut som blekk men kan viskast? Evt. funkar dette? Kan sensor stryke ein, om dei finn ut av dette? =p Det ville ha gjort eksamensinnleveringa mi x-antal gonger ryddigare.

Slik som vår lærer forklarte det, var den eneste grunnen til at vi måtte skrive med penn at eksamensbesvarelsene skal lagres på skolen i x antall år.

Et annet tips vi fikk angående ryddighet var å be om 5 besvarelsesark med en gang, et ark til hver oppgave.

5 besvarelsesark ? Et ark, som i 4 sider? Er det ikke litt i overkant å skrive 4 sider pr oppgave?

Lenke til kommentar

5 besvarelsesark ? Et ark, som i 4 sider? Er det ikke litt i overkant å skrive 4 sider pr oppgave?

Ikke for å skrive dem ut, men for at du kan gå frem og tilbake mellom oppgavene. Blir mye enklere både for deg og for sensor om du har et ark for hver oppgave, enn at oppgavene ikke kommer i rekkefølge. Sjønner? Så at det ikke bli svar på oppgave 1 først, så 2a, så 3a, så kommer 2b...

Lenke til kommentar

Fredrik: Joa, eg og fører rett inn. Læraren vår har sagt at vi må det, eller så vil vi få for lite tid. Er valet mellom å føre rett inn og gjere det grundig, eller å stresse gjennom stoffet ved å skrive det dobbelt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...