Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg regnet ingenting der; vi hadde jo allerede vist at det var vinkelrett, så jeg bare forklarte det, og skrev at det derfor måtte være 90 grader (eller PI/2 rad). Skrev ned alle svarene mine på et kladdeark; hvis noen vil samarbeide, så kan jeg jo scanne det inn, så kan vi rette på det og lage en fasit Lenke til kommentar
honninge Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 hva ble radien i den midterste sirkelen på oppgave 41)? Lenke til kommentar
orginal Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Lol som jeg sleit med 1d) 1+cos2x=(sin2x)^2. Hva var egentlig framgansmåten her? Ellers var jo eksamen grei. Sannsynlighete mye enklere enn jeg gruet for,men oppg 4 tror jeg, jeg rotet litt med. Hva fikk dere som krysningspunkt mellom linja og sirkelen i siste deloppgave på 41? Og hva var uttrykket for S(an) i siste deloppgav på 4II? Strevde mye med å finne det også, så gav opp og tok 4I... Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Noen som stussa litt når vi skulle finne bunnpunktet til f(x) = x / ln x ? Hva svarte dere der, grafen gikk jo uendelig langt nedover? Jeg endte opp med å skrive ingen løsning, men rart at de spør etter en oppgave som gir ingen løsning. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg også fikk (e,e) HappySal: Gjør sin(2x)^2 om til 1-cos(2x)^2 honninge: Radien ble 15, tror jeg Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ohh.. Ser ut til at eg har rett på ein del då Og Degeim, du kan godt få laste opp arka dine om du vil Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Ok, her er svarene mine. Så får dere si fra hvis dere ser noe galt! Er litt usikker på oppg 5 Endret 29. mai 2008 av Degeim Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 hva ble radien i den midterste sirkelen på oppgave 41)? 30 mener jeg å huske. Lol som jeg sleit med 1d) 1+cos2x=(sin2x)^2. Hva var egentlig framgansmåten her? Ellers var jo eksamen grei. Sannsynlighete mye enklere enn jeg gruet for,men oppg 4 tror jeg, jeg rotet litt med. Hva fikk dere som krysningspunkt mellom linja og sirkelen i siste deloppgave på 41? Og hva var uttrykket for S(an) i siste deloppgav på 4II? Strevde mye med å finne det også, så gav opp og tok 4I... cos 2x = 1-cos^2 x og sin^2 2x = 4 * sin^2 x * cos^2 x Osv. Bare bruke flere av de omgjøringene som står i regelhefte Gjorde først oppg 4 II jeg og, helt til jeg kom til d). Sleit litt med den, og etter 20min elns så bestemte jeg meg for å ta 4 I istedenfor som gikk ganske greit. Husker ikke helt krysningspunktene her, men var hhv. negativ x og positiv y, og negativ y og positiv x. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Husket du å dele 30 på to slik at det ble radius og ikke diameter? Håper du glemte det, for hvis ikke har jeg feil! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 På 1e) stod det jo ikke noe om at x > 1, og for verdier 0 < x < 1 så blir jo f(x) negativt. Kan ikke helt skjønne at (e, e) er riktig da. Ellers har jeg vel de samme svarene som deg. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Nei, den har jo en som bare suser nedover også, men den slutter jo aldri, så jeg tror ikke vi kan regne den som et bunnpunkt. Men det er godt mulig det har noe med den å gjøre, altså ... Jeg vet ikke. Ellers godt å høre at vi har stort sett like svar! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 k-mouse: Eg heilgraderte meg ved å ta funksjonen inn på kalkulatoren, og la den rekne ut MIN. Den gav meg då (e,e). Etterpå klarte eg å rekne meg til det. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, jeg også sjekket alt som sjekkes kunne (og det er jo ganske mye!) på kalkulatoren Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Degeim: Eg har alle svar likt som deg, i alle fall av dei eg har gjort (untatt 1 a), der eg ikkje faktoriserte (men det kan umogeleg bety så mykje?) Eg håpar du er god i matte? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Betyr nok ikkje så mykje at du ikkje faktoriserte Hvor god jeg er i matte gjenstår å se. Håper på en sekser! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Good, så får eg håpe på ein femmar. Eg gjorde nemlig ikkje 4I c, d og 5 f. Om eg har rett på alt anna bør det vel halde? =o Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja, hvis løsningene våre er riktige, så bør da det holde i lange baner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå