Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som kom opp i 3MX

Anbefalte innlegg

Jeg regnet ingenting der; vi hadde jo allerede vist at det var vinkelrett, så jeg bare forklarte det, og skrev at det derfor måtte være 90 grader (eller PI/2 rad).

Skrev ned alle svarene mine på et kladdeark; hvis noen vil samarbeide, så kan jeg jo scanne det inn, så kan vi rette på det og lage en fasit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol som jeg sleit med 1d) 1+cos2x=(sin2x)^2. Hva var egentlig framgansmåten her?

Ellers var jo eksamen grei. Sannsynlighete mye enklere enn jeg gruet for,men oppg 4 tror jeg, jeg rotet litt med. Hva fikk dere som krysningspunkt mellom linja og sirkelen i siste deloppgave på 41? Og hva var uttrykket for S(an) i siste deloppgav på 4II? Strevde mye med å finne det også, så gav opp og tok 4I...

Lenke til kommentar

Noen som stussa litt når vi skulle finne bunnpunktet til f(x) = x / ln x ?

Hva svarte dere der, grafen gikk jo uendelig langt nedover?

Jeg endte opp med å skrive ingen løsning, men rart at de spør etter en oppgave som gir ingen løsning.

Lenke til kommentar
hva ble radien i den midterste sirkelen på oppgave 41)? :p

30 mener jeg å huske.

Lol som jeg sleit med 1d) 1+cos2x=(sin2x)^2. Hva var egentlig framgansmåten her?

Ellers var jo eksamen grei. Sannsynlighete mye enklere enn jeg gruet for,men oppg 4 tror jeg, jeg rotet litt med. Hva fikk dere som krysningspunkt mellom linja og sirkelen i siste deloppgave på 41? Og hva var uttrykket for S(an) i siste deloppgav på 4II? Strevde mye med å finne det også, så gav opp og tok 4I...

cos 2x = 1-cos^2 x og sin^2 2x = 4 * sin^2 x * cos^2 x

Osv. Bare bruke flere av de omgjøringene som står i regelhefte :)

Gjorde først oppg 4 II jeg og, helt til jeg kom til d). Sleit litt med den, og etter 20min elns så bestemte jeg meg for å ta 4 I istedenfor som gikk ganske greit. Husker ikke helt krysningspunktene her, men var hhv. negativ x og positiv y, og negativ y og positiv x.

Lenke til kommentar

Nei, den har jo en som bare suser nedover også, men den slutter jo aldri, så jeg tror ikke vi kan regne den som et bunnpunkt. Men det er godt mulig det har noe med den å gjøre, altså ... Jeg vet ikke.

Ellers godt å høre at vi har stort sett like svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...