m.sp Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har en XP 1700+ @1900++ etter en glimrende artikkel her på O.K. Men kan noen være så snill å fortelle meg hva dette med stepping går ut på? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Forskjellige steppinger på prosessorer er forskjellige versjoner/utgaver. Disse kan bl.a. ha forskjellige overklokkingsegenskaper. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Sikkert dumt spørsmål men, hvorfor lager dem så "mange" med forskjellig stepping ? Og er det alltid den siste som er mest egnet til overklokking ? :oops: Lenke til kommentar
m.sp Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Men hvordan finner jeg ut hva jeg har da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 finnes sider på google som sier hvilken du har, du må bare notere ned nummeret på kjernen Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Sikkert dumt spørsmål men, hvorfor lager dem så "mange" med forskjellig stepping ? Og er det alltid den siste som er mest egnet til overklokking ? :oops: Vel enkelte her synes å overdrive endel mhp hva som er stepping. De siste tallene i koden angir ikke annet enn produksjonsuke. Det er med andro ord en veldig primitiv batch identifikasjon. Med en så primitiv kode har man langt fra noen garati for at to stk med samme nummer er i nærheten av heveradre. Man kan ha lagt om eller justert produksjonen i den aktuelle koden, eller man kan ha fått inn bedre/dårligere råvarer som byttes midt i uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå