Gå til innhold

Hvordan få et fil fra script over til en funpic.org domene?

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et tidligere tråd angående dette, men jeg fikk ikke tydelig det jeg mente.

Jeg holder på og lage et tekstbasert spill (da mener jeg ikke sånn som nordicmafia) Jeg har et fil lagret som signup i notisblokk.Filen inneholder et funksjon. Jeg vill få denne filen opp i min domene som er jeg har lagd i funpic.org

Jeg har brukt FileZilla, men jeg kan IKKE koble til serveren!

Jeg gjør følgende i FileZilla:

Server: http://nordensmafia.funpic.org Brukernavn: http://nordensmafia.funpic.org Passord: ************ Port:21

Så får jeg dette når jeg søker:

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Status: Venter til neste forsøk...

Status: Finner IP-adresse for nordensmafia.funpic.org

Status: Kobler til *************...

Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding...

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Hva er det jeg gjør FEIL?!

Hvordan skal jeg få denne filen opp i min domene? Er det noe jeg mangler eller ikke har skrevet tydelig er det bare og si ifra :)

Jeg håper så inderlig at noen der ute kan løsningen. Jeg ville vært veldig takknemlig om noen skrev løsningen her :)

På Forhånd Tusen Tusen Takk

Endret av mafia-spill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har laget et par ting på PC-en og vill ta det over til databasen. Så jeg håper at noen her kan hjelpe meg med og finne et veldig bra PHP Program som passer til det jeg skal gjøre. :)

På Forhånd Tusen Takk :thumbup:

Laget et par ting.. og hva er dette da, Hagenisser, Kunst.....

Det er kjekt å få hvite hva du har laget slik at vi kan hjelpe deg med å plassere den på rett plass xD

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Jeg siterer noen av de andre her jeg.

Laget et par ting.. og hva er dette da, Hagenisser, Kunst.....

Det er kjekt å få hvite hva du har laget slik at vi kan hjelpe deg med å plassere den på rett plass xD

Din forklaring på problemet er rimelig talentløst, for å si det rett ut.

Lenke til kommentar

Hm.

Jeg forstår det sånn at han vil laste opp den fila si til en FTP server på funpic.org.

Hvis du har FTP info kan du laste ned en FTp-klient f.eks filezilla, smartftp, coffecup ftp osv.

En ting jeg lurer på ?

Fila skal vell hete test.php istede for php.test siden test ikke er et filformat, og koden du anvender er php?

Lenke til kommentar
Hm.

Jeg forstår det sånn at han vil laste opp den fila si til en FTP server på funpic.org.

Hvis du har FTP info kan du laste ned en FTp-klient f.eks filezilla, smartftp, coffecup ftp osv.

En ting jeg lurer på ?

Fila skal vell hete test.php istede for php.test siden test ikke er et filformat, og koden du anvender er php?

Men han sier jo database. da tenker nå jeg på MYSQL eller MSSQL xD

Lenke til kommentar
Hm.

En ting jeg lurer på ?

Men han sier jo database. da tenker nå jeg på MYSQL eller MSSQL xD

Ja dårlig forklart, men som jeg ser på koden hans er det jo php?

Det ser ut som det lille scriptet hans skal lese ei mappe på ftp serveren.

<?php

$ext_arr = array("jpg","png","gif");

$ext = $_GET['ext'];

$handle=opendir('.');

if(!isset($ext)){

$strSought = "jpg";

}else{

if(in_array($ext, $ext_arr)){

$strSought = $ext;

}else{

$strSought = "jpg";

}

}

$num = 0;

while ($file = readdir($handle)) {

if ($strSought == substr($file, -3)) {

$num = $num + 1;

}

}

closedir($handle);

$handle=opendir('.');

echo "There are $num $strSought files!<br /><br />";

echo "<ul>\n\t";

foreach($ext_arr as $key){

echo("<li><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?ext=$key\">$key</a></li>\n\t");

}

echo "</ul>";

echo"<table>";

echo "<tr>\n\t<th>Files:</th>\n\t<th>Width</th>\n\t<th> </th>\n\t<th>Height</th>\n\t<th>Size</th>\n</tr>";

while ($file = readdir($handle)) {

if ($strSought == substr($file, -3)) {

$size = GetImageSize($file);

$fullsize = intval(filesize($file)*.001);

echo "<tr><td><a href=$file>$file</a></td><td>  <b>$size[0]</b></td><td> by</td><td> <b>$size[1]</b>:</td><td> $fullsize kb</td></tr>";

}

}

closedir($handle);

echo"</table>";

?>

Endret av infeCtion
Lenke til kommentar
Håper noen kan løsningen :)

Last ned smartftp fra www.smartftp.com, legg inn hosten, brukernavn + passord, så port. (sikkert 21).

Da du connecter til FTPen din, laster du opp filene der :) (Høyreklikk > Uplaod > Velg fil)

Lenke til kommentar

Altså, lager du et spill uten å ha greie på FTP?

Nå skal ikke jeg klage på norsken, men du burde lære deg å formulere deg litt bedre.

For at posten min ikke bare skal være negativ så skal jeg hjelpe til litt også. Etter at du har lasta ned et ftp program så tar du en titt HER.

Hvis du ikke får det til så si i fra så skal jeg forklare nærmere.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke nordensmafia.no.funpic.org, men kanskje heller ftp.funpic.org og brukernavn nordensmafia?

Jeg er ikke sikker har aldri brukt funpic.org pga reklamen før, men 000webhost.com er en veldig bra gratis host med 250mb disk plass inkl cpanel, mysql osv.

Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn at jeg laget en konto der bare for å sjekke. Og hvis du leser den guiden jeg linka til så skjønner du at jeg har rett.

Hva har nordensmafia.no.funpic.org å gjøre med saken så lenge domenet hans er nordensmafia.funpic.org? Kan hende jeg er på bærtur, men :roll:

Lenke til kommentar

Du er på bærtur. Leser du ikke det jeg skriver? Jeg registrerte meg der og sjekka på hvilken form det skulle være. Jeg leste guiden jeg linka til. Jeg linker til den igjen sånn at du også kan lese den.

LES HER!

I tilfelle du ikke gidder å klikke på linken:

The username and password are the ones you registered with, and the server is your username (dot) first two characters of you username (dot) funpic.org. For example, someone with the username of abc123 would enter abc123.ab.funpic.org into the server textbox of an FTP client.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...