-MK- Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Tok multicultural jeg og... Endte opp med å si at multikulturelle samfunn ofte er en grunn til at vi i det hele tatt har social issues Ble ikke mer enn rundt 700 ord da. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg tok samme oppgave, skrev rundt 800 ord. Hadde jeg ikkje klart å flettet inn rasisme (jeg er god. :!: ) hadde det nok blitt betydelig mindre ... Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hehe, fikk flettet inn rasisme jeg og, men skrev ikke så mye om det, da det var litt langt utpå viddene i forhold til introduksjonen min Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 noken som har noken formeining om kor langt vi skulle skrive på langsvarsdelen? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg endte opp på rundt 700 ord. Følte at det var litt kort, men det kommer jo an på hvilken karakter du går etter. Tror alt mellom 600-900 er helt ok. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Skrev oppgave D tror jeg. Den der du skulle snakke om en event, issue eller lignende. Jeg hadde tenkt å skrive en knall stil om Casuals/ Hooligans, men siden jeg ikke hadde en enste kilde om det temaet, ja, så er det jo umulig å skrive noe om det. Så det endte opp med at jeg skrev om kriminalitet og hvordan media framstiller det.. Ble noe dårlige greier, men skrev i allefall litt over 1000 ord. Ikke nødvendigvis at det trekker opp, men jeg håper på at mitt relativt feilfrie engelskspråk skal trekke opp. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Tok multicultural jeg også. Ble ca tre sider uten rasisme. Nevnte det så vidt, men jeg mener at hvis du oppnår et virkelig multikulturellt samfunn vil rasisme være ett lite problem. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg hadde tenkt å skrive en knall stil om Casuals/ Hooligans, men siden jeg ikke hadde en enste kilde om det temaet, Samme her. Ville skrive om child labor eller noe slikt på en av oppgavene (husker ikke hvilken), men det kunne jeg ikke da jeg ikke hadde eksempler fra det i mediene, flere kilder osv. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har en ørliten følelse at oppgava ble litt bomma på, men det har jeg alltid. Jeg valgte oppgave C, og skrev om kunstneren Guillermo Vargas' svært kontroversielle kunstverk der han stilte ut en sulten gatehund med teksten "Du er hva du spiser" i hundekjeks (ironisk nok) på veggen over hunden, og hevdet senere at den døde av sult. Skrev litt om hvorfor man kunne være mot og for denne utstillingen, og var litt inne på kunstens udefinerbarhet og til slutt min egen mening om hva jeg synes om den og om hvorvidt det er kunst eller ikke. Skrev omtrent 920 ord, så da er jeg i hvert fall veldig fornøyd, pleier vanligvis å skrive bare 6-700. Håper på en femmer, men får det sikkert ikke, og da går snittet need. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Gratulerer med vel overstått, da, folkens. Nå skal det "læxes" Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Gratulerer med overstått ja:) Digg å være ferdig, og slippe å tenke mer på prøver og karakterer i år Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Her ligger sensorveilednigen, for de som vil sjekke om dere svarte riktig på grammatikken. http://www.udir.no/upload/Eksamen/Viderega...ledning_V08.pdf Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Her ligger sensorveilednigen, for de som vil sjekke om dere svarte riktig på grammatikken.http://www.udir.no/upload/Eksamen/Viderega...ledning_V08.pdf Takk, takk. Ser ut som om det gikk greit nok på Del 1. Stiloppgaven er jeg derimot fortsatt litt usikker på, da den her ikke besvarte spørsmålene mine der. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har alle rett på første oppgave i allefall, resten er litt blandet. Er et par feil kan jeg se, menmen.. Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Valgte oppgave D, ble 2,5 sider ca, var forsåvidt en grei eksamen, eller hva? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Gikk helt ok. Blir ikke noen soleklar 6'er akkurat, men kan vel håpe på en liten 5'er Slet litt med å referere til eksempler fra engelske medier når det gjaldt multikulturalisme... Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Noen som vet hvor lang tid det tar før vi får prøvene igjen? Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Noen som vet hvor lang tid det tar før vi får prøvene igjen? Jeg vet ikke om det er riktig, men læreren min sa at vi får den tilbake ved slutten av skoleåret. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 kan vel komme ann på streiken også? Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Vi får de garantert tilbake før ferien er her, men jeg tror ikke vi bør satse på å få de før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå