southparkman Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Da har jeg fått vite at jeg kom opp i engelsk skriftlig. Jeg tenkte at en tråd hvor vi anbefaler relevante tekster/filmer etc kan være en god help så her er den. Her er mine forslag: About a boy The snapper A great day Crash Kom med flere. Endret 22. mai 2008 av southparkman Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 JEG KOM IKKE OPP! Hele skolen ropte, klasse for klasse! Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Hadde vært digg å kommet opp i skriftlig Engelsk, slipper muntlig... Men men, håper jeg har flaks når det gjelder muntlig. Tips til viktig tekst: Tekster om indianere og integrering, om dere har samme pensum som oss da. Endret 22. mai 2008 av Krokanrull Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg kom opp i Engelsk skriftlig. Det var nedtur! Men, vi har ikke fått vite tema ennå... Vet noen av dere hva vi får? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Vi får nok ikke vite det før vi får prøven så derfor det er viktig å finne relevant stoff tidlig. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 hæ? eg har no forstått det sånn at vi får vite litt meir 48 timar før? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Det er sikkert riktig. Jeg har ikke fulgt så godt med. Tar det som det kommer. Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Woho! Kom ikke opp i Engelsk eksamen, alle jublet :!: Men tips til relevant lesestoff kan jeg komme med uansett -About a boy, film og bok -Tekster i Engelskboka, gjerne om imigrasjon og emigrasjon... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 På vår skole kom ingen VG1-elever opp i skriftlig engelsk eksamen. Da er det sånt sett større sjans for å komme opp i muntlig. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Nå er det to år siden jeg har hatt engelsk på det planet dere er på nå, men ett lite tips er: Pugg alt dere kan av politikk og historie i USA og Storbritannia! De som skriver engelskoppgaver er veldig glade i denne formen for oppgaver. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Kom opp jeg og Har hørt det er mindre sjans for å komme opp i muntlig når du kommer opp i skriftlig, så er egentlig fornøyd. Vi får tilogmed bruke PC, og alle mulige rettskrivningsprogrammer. Deilig Endret 23. mai 2008 av -MK- Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 kom opp i engelsk jeg og, akuratt nå forbereder vi oss vistnok til den ved og se på filmen "bend it like beckham", skjønner ikke helt forbindelsen mellom dette og pensum da... Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 kom opp i engelsk jeg og, akuratt nå forbereder vi oss vistnok til den ved og se på filmen "bend it like beckham", skjønner ikke helt forbindelsen mellom dette og pensum da... Vi også har sett denne filmen på skolen tidligere, så den har nok noe med pensum å gjøre Lenke til kommentar
Snøfrisk Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Noke som er lurt kan vere å gå på utdanningsdirektoratet sine sider og finne tidligare gitte eksamensoppgaver. Sjå litt korleis type oppgaver det er og sånt Får vite tema 24 timer før, klokka 9 på onsdag. Det får vertfall vi Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Vi fikk eksamen fra 2005 til tentamen i år, må si det var til god hjelp og ha fasiten tilgjengelig foran seg Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Det var du ikke alene om å ha. Jeg ble litt iriitert når jeg fant ut at halve klassen visste hva oppgavene ville bli på forhånd. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ingen som har fått snusen i vilke oppgaver vi får? hadde vært ganske greit Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Find examples from English-language news media, literature and/or films of disagreements about one or more of the following areas: -International Issues -Social Issues -Working-life issues and the presentation of workers Klima? OL i Kina? Velferdspolitikk? Veldig åpen oppgave, men allikevel helt greit Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Sikker på at det går å skrive om OL i Kina siden dette ikke er et "English speakin country"? Eller er det bare litteraturen som må vere engelsk? Lenke til kommentar
.com Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg synes forberedelsesdelen nesten ble litt for åpen jeg... Men tekster fra læreboka som Kite Runner, Paradis går jo under social issues og kan jo være aktuelle. Ellers er jo OL i Kina, og naturkatastrofer rundt om i verden sikkert greit å ha i bakhode. Filmer som Forrest Gump osv er sikkert også greit å kunne litt om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå