Gå til innhold

FrP vil legge ned flyplasser!

Anbefalte innlegg

Det er greit i en viss grad å legge ned noen flyplasser og/eller sammenslå små flyplasser. Men det finnes noen som er helt avhengig av for eksempel kortbanenettet og ringvirkningene samfunnsmessig er disse flyplassene svært viktige både for industri og for å opprettholde spredt bosetning. Hva med å legge Avinor ut på anbud? Ville ikke det kutte kostnader? Og kansje gjøre de mindre flyplassene mer effektive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok at enkelte flyplasser legges ned,der det er forholdsvis kort mellom dem.

Men jeg frykter dessverre at det nok en gang er distriktsnorge som skal betale.

Veistandarden må iallefall heves mange mange hakk FØR en overhode vurderer dette .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Det er klart FrP må gjøre dette om de får ødelegge landet uhindret; regnestykket deres går jo ikke opp (nesten 0 % skatt, og allikevel skal så si alt være gratis og betalt av staten, som igjen skal sysselsette nok folk til å kontrollere at staten ikke kontrollerer folk [ :huh: ]), så da må nok noen flyplasser vekk...

Nei, jeg er ikke sosialist, jeg er Høyre-mann.

Lenke til kommentar
Ingen skal miste flyplassen sin uten at de får et bedre tilbud via vei,

Som = buss osv for de som ikke har bil.

Her er det jo snakk om fjerne kun dersom man lager noe bedre som korter reisetiden og hvem vil være imot det?

Lenke til kommentar
Ingen skal miste flyplassen sin uten at de får et bedre tilbud via vei,

Som = buss osv for de som ikke har bil.

Her er det jo snakk om fjerne kun dersom man lager noe bedre som korter reisetiden og hvem vil være imot det?

Det er ikke alltid snakk om kortere reisetid, men bare reisetid som ikke er så all verdens mye lengre. Om reisetiden med fly i utgangspunktet er 1,5 timer (med innsjekk, venting på flyplasser, osv osv), er det da noen som kommer til å dø fordi reisetiden blir 0,5-1 time lengre med buss? I forhold til andre distriktsteder som ikke har flyplasser, og distriktsteder i andre land, er bygdene som har kortbaneflyplass utrolig bortskjemt med flytilbud.

Jeg kommer fra et sted hvor det tar 0,5 timer med fly til stamflyplassen (ikke medregnet tid til venting på flyplassen osv), men jeg ville absolutt IKKE hatt noe mot å bruke 2-3 timer i buss til/fra stamflyplassen i stedet for (det blir uansett såpass mye tid med fly også i realiteten når man regner med ventetid på flyplass osv) hvis bare det ble bra nok veinett slik at det faktisk ble mulig. Jeg tror hjemstedet mitt vil tjene mye mer på å få bedre veier som knytter den sammen med resten av regionen og resten av Europa, enn på å tviholde på muligheten til å kunne skrangle i vei med Widerøe.

For øvrig tror/håper jeg at en del av flyplassene som eventuelt legges ned kan opprettholdes som "general aviation"-flyplasser. Altså for småfly, privatfly, ambulansefly osv. Både fordi ambulansefly trenger tilgjengeligheten, fordi det kan bedre rekrutteringen til flyveryrket, og fordi det kan avlaste hovedflyplassene for "unødig" trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...