Gå til innhold

CSS basert diskusjonsforum ?


Anbefalte innlegg

Noen som vet av noen forumpakker som ikke bruker tabeller men CSS ? Tenkte å hive meg rundt på å lage et enkelt forum men dog bare med CSS. Virker som fleste forumløsninger jeg har sett på er satt opp med tabeller noe som er for dårlig. Hvis det ikke finnes tenkte jeg å lage noe selv.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I slike tilfeller som forumoppsett er en av de få plassene tabeller faktisk hører hjemme. Gjøre om alt til <div> etc vil blir kraftig mye mer HTML-kode.

Jeg må si meg uenig i det. Tabeller skal brukes til å lage tabeller, ikke design eller struktur i design. Et forum er ingen tabell og inneholder heller ingenting som skal presenteres som en tabell. Derfor vil jeg si at tabeller overhode ikke hører hjemme i den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Noen som vet av noen forumpakker som ikke bruker tabeller men CSS ? Tenkte å hive meg rundt på å lage et enkelt forum men dog bare med CSS. Virker som fleste forumløsninger jeg har sett på er satt opp med tabeller noe som er for dårlig. Hvis det ikke finnes tenkte jeg å lage noe selv.

 

Høres uansett ut som en god idé å lage noe slikt! :!:

Lenke til kommentar
Ja, visningen kan du bruke div/span på, men listingen synes jeg skal være tabeller uansett :)

 

Det er jo fullt mulig (et eksempel her) å få til tilnærmet lik table- funksjonalitet i css. :!:

 

Edit: Men når det kommer til sortering, kan jo også tabeller ha enkelte fordeler (som javascript- sortering etc). Men det meste lar seg jo gjøre også ved bruk av css.

Endret av funkyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...