Avean Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Noen som vet av noen forumpakker som ikke bruker tabeller men CSS ? Tenkte å hive meg rundt på å lage et enkelt forum men dog bare med CSS. Virker som fleste forumløsninger jeg har sett på er satt opp med tabeller noe som er for dårlig. Hvis det ikke finnes tenkte jeg å lage noe selv. Endret 22. mai 2008 av Avean Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Vel, de aller fleste forum bruker CSS, selv om de bruker tabeller. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Ja det vet jeg, men det er for dårlig. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 I slike tilfeller som forumoppsett er en av de få plassene tabeller faktisk hører hjemme. Gjøre om alt til <div> etc vil blir kraftig mye mer HTML-kode. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 I slike tilfeller som forumoppsett er en av de få plassene tabeller faktisk hører hjemme. Gjøre om alt til <div> etc vil blir kraftig mye mer HTML-kode. Jeg må si meg uenig i det. Tabeller skal brukes til å lage tabeller, ikke design eller struktur i design. Et forum er ingen tabell og inneholder heller ingenting som skal presenteres som en tabell. Derfor vil jeg si at tabeller overhode ikke hører hjemme i den sammenhengen. Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Noen som vet av noen forumpakker som ikke bruker tabeller men CSS ? Tenkte å hive meg rundt på å lage et enkelt forum men dog bare med CSS. Virker som fleste forumløsninger jeg har sett på er satt opp med tabeller noe som er for dårlig. Hvis det ikke finnes tenkte jeg å lage noe selv. Høres uansett ut som en god idé å lage noe slikt! :!: Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg mener at en tabell faktisk er den beste løsningen (også med tanke på semantikk). +-------+---------+------------+----------------+ | Topic | Poster | Visninger | Siste innlegg | +-------+---------+------------+----------------+ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Når du sier det så var nok litt feil ja. Tenkte mest på visning av tråder jeg, ikke akkurat listen over de Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, visningen kan du bruke div/span på, men listingen synes jeg skal være tabeller uansett Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Ja, visningen kan du bruke div/span på, men listingen synes jeg skal være tabeller uansett Det er jo fullt mulig (et eksempel her) å få til tilnærmet lik table- funksjonalitet i css. :!: Edit: Men når det kommer til sortering, kan jo også tabeller ha enkelte fordeler (som javascript- sortering etc). Men det meste lar seg jo gjøre også ved bruk av css. Endret 23. mai 2008 av funkyboy Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 joda du kan emulere tabeller med "display" i CSS, men uansett. Tabeller har sitt bruksområde de også Lenke til kommentar
Avean Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) CSS åpner for litt mer avansert design enn tradisjonell forumdesign, er det jeg tenker på. Det er vel en grunn for at alle forum har lik oppbygning. Time for a change Endret 23. mai 2008 av Avean Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå