KNB Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Heisann, eg skal snart til danmark og har tenkt å ta med meg en del "knask" Dvs 5x5 pakker med rulletobakk, 10x20 sigaretter og 6x10 bokser snus. Eg er under 18 Hva er straffen hvis eg blir tatt med alt dette? Kommer det på rullebladet? Hvor stor bot? osv osv Bare kom med all info dere har. Beklager viss dette er feilpostet Takker for svar Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Vet ikke noe om bøtesatser men du slipper trolig unna med at de tar varene fra deg... Lenke til kommentar
KNB Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Ta varene fra meg er straff nok tror eg :!: Viss du skulle kjøpt dette i norge hadde det kostet i overkant av 8000 kr! Endret 22. mai 2008 av KNB Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Heisann, eg skal snart til danmark og har tenkt å ta med meg en del "knask"Dvs 5x5 pakker med rulletobakk, 10x20 sigaretter og 6x10 bokser snus. Eg er under 18 Hva er straffen hvis eg blir tatt med alt dette? Kommer det på rullebladet? Hvor stor bot? osv osv Bare kom med all info dere har. Beklager viss dette er feilpostet Takker for svar Kvoten din er jo på ingenting. Du vil normalt ved litt smugling bli tatt fra varene og få et forelegg. Du går jo ganske solid over grensa, og må nok regne med et ganske heftig forelegg. Det blir vel ikke anmeldt om det ikke er mye, men veit ikke hvor grensene går. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Tar danskebåten, noen som vet hvordan toll er der? Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tar danskebåten, noen som vet hvordan toll er der? dessverre vet jeg ikke det men har ett lite tips... Vente ved utgangen til du ser en person som ser litt jalla ut, en som du tror kanskje tollerne stopper. Går du bak den personen slipper du nok unna :!: Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 80tonn Hyse 60tonn Torsk På en 40 fots Sjark. Hva tenkte du på? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 For de som lurte, gikk gjennom toll uten problem Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 80tonn Hyse60tonn Torsk På en 40 fots Sjark. Hva tenkte du på? Skjønte ikke den der . Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Nei det er da ikke rart. Sprørs hvor du bor hvor relevant det er for deg. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 80tonn Hyse60tonn Torsk På en 40 fots Sjark. Hva tenkte du på? Kunne noen forklare den der til meg Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Litt vanskelig siden jeg ikke styrer med fiske eller står på kaia eller arbeider der nede. Men det er slik at båter får en kvote på hvor mye maksimalt de kan fiske av fisk. Jeg overdrev litt på antall tonn. Jo større båt jo mer kvote. Men det er noe som skurrer kraftig på lovene. Men vet ikke helt va. Men det er slik at det ikke blir noe større kvote fra 40 til 60 fot. Men større med mindre. Jada, vet ikke helt. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Leste et sted at tollerne kontrollerer i underkant av 1% av passasjerene.. Og dette stemmer bra med det jeg selv har erfart. Altså hvis straffen for å ta med litt for mye er at de tar alkoholen og røyken fra deg så kan du gå 99 ganger gjennom med for mye før dette skjer. Og på 99 ganger klarer du nok å ta med deg langt mer varer over tollgrensen enn det du eventuelt klarer å miste 1 gang. Logikken er at moderat smugling lønner seg. Og det er derfor eg alltid gjør det. Føler meg som en liten terrorist hver gang eg går forbi tollen.. er alltid gøy Har kanskje gått gjennom tollen i div land 70-80 ganger i mitt liv.. Første og siste gang eg ble stoppet var for 10 år siden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå