Hugbees Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 høyreklikk på der det står upartisjonert plass, så new, så velger du ext3 som filsystem.. du har ingen partisjon enda Lenke til kommentar
sygard Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 ok. Hvis problemet ditt er at du ikke finner disken i filebrowseren, la oss gjøre det slik: bash$ sudo umount /mnt/myDisk bash$ sudo mkdir -p /media/myDisk bash$ sudo mount /dev/sdb1 /media/myDisk -t ext3 Nå vil den komme opp i filebrowseren under venstre navigasjonsmeny. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) høyreklikk på der det står upartisjonert plass, så new, så velger du ext3 som filsystem.. du har ingen partisjon enda gjorde som du sa så hva nå ?? Endret 23. mai 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 du har en sånn "apply" knapp oppe på linja et sted, det skjer ikkenoe før du trykker den. når du har gjort det skal du ha en partisjon med ext3 filsystem Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 nå funker disken takker for all hjelp det ligger en mappe inne på disken som heter lost+found kan jeg slette den ? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) ja edit: Gratulerer =) Endret 23. mai 2008 av Hugbees Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 gikk ikke ant å slette den Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 hvis den er i veien, så kan du slette den når du er root Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 HELVETE. jeg restarta pcn. skulle inn på disken. CANNOT MOUNT VOLUME Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Et par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hva skjer? virker ikke lenger? Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Danielsm, vurder å bruke kcontrol til å montere disker. Du må naturligvis partisjonere og formatere først, men det høres det ut som du har klart. Du finner det du trenger i kcontrol under System Administration -> Disk & Filesystems. Mye enklere enn å montere fra kommandolinja, eller redigere fstab for hånd. Hvorfor bruker jeg kun linux? Fordi alt fra MS er drit kjedelig. Jeg føler meg hjemme i linux. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 du har heller ikke laget en partisjon så jeg nå. du kan gjøre det med fdisk: bash$ sudo fdisk /dev/sdb trykk n [enter] p [enter] 1 [enter][enter][enter] trykk w [enter] nå kan du kjøre kommandoen: bash$ sudo mkfs.ext3 /dev/sdb1 -L myDisk jeg brukte denne komandoen for å få ext3 på den ene disken min. nå har jeg en til tom disk som er på 500 gb som ikke er noe filsystem på. hva skriver jeg ikke terminalen for å få ext3 på den disken som ikke er noe på. ? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 edit: hjelp meg med å bruke gparted. ble noe feil med comandoene. hvordan får jeg fikse det med gparted ? Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Du må først partisjonere før du kan formatere. Du har enkle programmer som gjør begge deler for deg, ncurses basert hvis du kun har terminal, gedit eller qtparted hvis du kan bruke GUI. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 jeg prøvde dette: bash$ sudo fdisk /dev/sdb trykk n [enter] p [enter] 1 [enter][enter][enter] trykk w [enter] men da fikk jeg feilmedling :S hva er galt ? http://bildr.no/view/222333 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 det står jo at du prøver å lage en ny partisjon der det allerede er en partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå