PanzerHansen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) EDIT: Litt dårlig overskrift på topicen, men skjønte lite av at det kom feil meldinger vær gang. Hei alle sammen! Jeg skal begynne på fotoskole neste år(til høsten) og fikk krav på speilreflekskamera(selsakt når du skal begynne på skole). Og min far har kjøpt til meg i Singapor: - Canon EOS 450D - Zoom EF 75-300 MM F4-5.6 - Filter(?) + bag og mine kort på 4GB Og alt dette for 5000,- akkurat, hvis du regner det til norske kroner! Men det jeg lurer på, hva koster det her i Norge? Og åssen er kameraet? Spør pga. det er sikkert en del flinkere folk som kan kamera bedre enn meg:) Mvh PanzerHansen Endret 22. mai 2008 av Haraldson Emnetittel utbedret Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei! Prisguiden finner nok prisene i norske butikker på alle varene. Lenke til kommentar
PanzerHansen Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Takk Noen som vet om det er bra nybegynner kamera? Om det er enkelt å sette seg inn i? Har 0 peil på speilrefleks kamera, så noen som vet om en guid på nettet som kan hjelpe meg litt i gang? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Hei igjen! Dette er det nyeste kamera i Canons innsteg-serie for digitale speilreflekskamera. 450D kommer til å selge vannvittig mye, både fordi det er brukervennlig kamera, og selvfølgelig fordi det er et godt kamera. Tror nok du kommer til å bli godt fornøyd med et slikt kamera! Vil anbefale deg å lese fotokompendiet som har blitt postet her på forumet tidligere. Det gir deg en god innføring i grunnleggende emner om kameraets oppbygning og fotografering. Mye av det samme vil garantert blir gjennomgått på kurset ditt, men det er nok bare fint å være godt forberedt. Endret 22. mai 2008 av Knuty Lenke til kommentar
PanzerHansen Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Takk igjen Ser bra ut den guiden der , så holder på å skrive ut! Takk for hjelpen, Knuty. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Takk igjen Ser bra ut den guiden der , så holder på å skrive ut! Takk for hjelpen, Knuty. Bare hyggelig! Tror nok du skal bli veldig fornøyd med kameraet ditt, det er absolutt et godt verktøy. Det viktigste nå er at du lærer deg å mestre det. Det er viktig at du forstår de grunnleggende tingene skikkelig. Iso, blender, lukkertid osv - og samspillet mellom disse, slik at du forstår hvilke kombinasjoner som fungerer i ulike situasjoner. I begynnelsen vil du nok uansett bruke mye auto, da velger kameraet alt sånt selv. Allikevel - prøv i ettertid å se på hva kameraet har valgt for deg, prøv å forstå hvorfor kameraet valgte som det gjorde. Etterhvert som du blir flinkere vil du nok bli uenig med auto-situasjonen i mange tilfeller - auto er på ingen måte noen foto-gud, som vet best i alle situasjoner. Når du tror du har en bedre løsning, prøv! (Gleden av å "slå" kameraet er nok stor i begynnelsen, hehe. )Fotografering blir ekstra morsomt når man må tenke på sånne ting, det er en del av sjarmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå