Gå til innhold

Kulturo: Indiana Jones og Krystallhodeskallens rike

Anbefalte innlegg

I mine øyne skal filmanmeldelse like fullt være en analyse av filmen og dens elementer og på hvilke måter den kanskje feiler i forhold til dette. Det betyr ikke at alle anmeldelser skal være lik, eller at filmanmeldere ikke får lov til å være subjektiv. Det eneste jeg vil si er at jeg ikke synes I.J. er en unik og/eller nyskapende film som fortjener en så høy karakter. Når denne filmen får så høy karakter, så håper jeg at folk blir irritert over at Kulturo priser den filmen opp i skyene. For min del så jeg filmen før anmeldelsen.

-----------------------------------------------------------------------------------------

simalarion

Dette fikk jeg ikke mye ut av Imo

Du begrunner det ikke i det hele tatt, bare nevner at filmen ikke er unik/nyspakendet som i seg selv ikke forteller oss noenting da de fleste ikke vet hva unikt er for deg videre troddet jeg ideen med indy 4 var Ikke å være nyskapendet men å være tro til Indy. Og trolig like greit du tar bort den linken under for det tolker jeg videre som om du ønsker å fremmstå som en Intellektuell person selv om du svømmer deg litt bort her - hvorfor pluttselig blande inn hvorfor evulasjonsterioen er idiotisk ellers.... bare et forslag ikke sikkert det stemmer.

Svar Imono

Det er jo flott at du etter 4 sider med diskusjon ikke har fått med deg at ingenting er objektivt - og der er jeg enig med cun og jeg må skifte ordet objektivt ut med noe annet.

Kunst er ikke objektivt og derfor blir det vanskelig å diskutere om hva man skal vektlegge når man gir en karakter til en film.

Og jeg har sagt at filmen begynner svært bra, men slutter begredelig dårlig.

Nå forstår jeg enda mindre av hva du prøver på, er svaret på det jeg quoutet at jeg ikke vet hva objektivt er?.

Kan du ikke bare skrive at du synes filmen er dårlig da i steden for å

gjøre det så j.. .vansklig for deg selv.

Ps/edit

Og være objektiv om hvorfor den ikke er nyskapendet blir jo lett, det er fordi den ikke skal være det men være tro mot de gammle indy filmene(dette trekker du ned for?), om du klarer å bære objektiv i forhold til om filmen er Unik eller ikke kommer an på (som jeg skrev) hva du mener med Unik.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede sagt at filmen er dårlig. Evolusjonsteorien er et annet eksempel på en teit diskusjon - jeg prøvde å dra linjene mellom diskusjon her om på hvilken måte en anmeldelse er og bør være subjektiv.

Beklager at du ikke forstod dette.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. I tillegg kan jo forventningene til denne filmen i tillegg til at jeg har sett så mange gode filmer i det siste at jeg forberedte meg helt feil til denne filmen.

Det får jeg se når den kommer på DVD.

Lenke til kommentar

Denne filmer sitter jeg igjen med blanda følelser om.

Mye bra, men også alt for mye dumt og dårlig.

Dette ble bare for Sci-Fi for meg. Jeg er veldig glad i Sci-Fi, men Indiana Jones bør holde seg unna den kategorien.

Religion og guder har vært hovedtemaer i de gamle filmene og det funket bra.

Guder og overnaturlige ting er mange ganger mere "naturlig" og "troverdig" enn romvesner/interdimensjonale vesner.

Det ble som fryktet for min del alt for mye CGI-horeri.

Filmhelter skal tåle mye, men det med kjøleskapet var bare idiotisk.

Studio lyssettingen på begynnelsen av filmen ble bare for billig.

Jeep sekvensen ble kjedelig. Om du kan se eller skjønne at noe er CGI kan totalt ødelegge spenningen i actionsekvenser.

Vil gi Indy karakteren 7/10

Hilsen

Litt Skuffet

Lenke til kommentar

Guder og overnaturlige ting er mange ganger mere "naturlig" og "troverdig" enn romvesner/interdimensjonale vesner.

Dette jeg stilte det store spørsmålet ved tidligere, hvorfor i alle dager er det det?, for min del er det nesten motsatt. Jeg tror det er større mulighet for liv på en annen planet en at det eksisterer en Gud som har skapt/laget alt. Synes det er merklig at Vodoo og hellige spøkelser som pulviriserer Nazister skal være mer troverdig men men er det slik mange føler det så er det jo bare slik ).

Lenke til kommentar

Dette jeg stilte det store spørsmålet ved tidligere, hvorfor i alle dager er det det?, for min del er det nesten motsatt. Jeg tror det er større mulighet for liv på en annen planet en at det eksisterer en Gud som har skapt/laget alt. Synes det er merklig at Vodoo og hellige spøkelser som pulviriserer Nazister skal være mer troverdig men men er det slik mange føler det så er det jo bare slik ).

På film er vanligvis det religiøse mer realistisk enn sci-fi temane.

I virkeligheten har jeg mye større tro på besøk fra det ytre rom :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...