provokacija Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei, Min strømleverandør tok uanmeldt vedlikeholdsarbeid midt på dagen, mens datamaskinen min var på. Når jeg nå skrur på maskinen får jeg bare konstant høye viftelyder, og ingen signal til skjermen. Også når alt av usb o.l. er frakoblet. Hva er nå rett fremgangsmåte? Har ati skjermkort, lanparty hovedkort, amd prosessor og x-fi lydkort. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Last ned Ultimate Boot CD og brenn den på en CD fra en annen PC, og bruk deretter denne til å analysere PC-en din. Den burde kunne si en hel del om evt. feil på minne, harddisk osv., som antageligvis er feilkilden her i en eller annen form. Lykke til! Lenke til kommentar
provokacija Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Last ned Ultimate Boot CD og brenn den på en CD fra en annen PC, og bruk deretter denne til å analysere PC-en din. Den burde kunne si en hel del om evt. feil på minne, harddisk osv., som antageligvis er feilkilden her i en eller annen form. Lykke til! Jeg kan ikke kjøre noe på maskinen .. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg kan ikke kjøre noe på maskinen .. Jo. Denne filen du laster ned er en ISO-fil, og skal brennes som dette. Dermed kan CD-en settes i CD-stasjonen, og denne vil da kjøre om PC-en er satt til å boote fra CD-ROM før harddisk. Lenke til kommentar
provokacija Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg kan ikke kjøre noe på maskinen .. Jo. Denne filen du laster ned er en ISO-fil, og skal brennes som dette. Dermed kan CD-en settes i CD-stasjonen, og denne vil da kjøre om PC-en er satt til å boote fra CD-ROM før harddisk. Kommer heller ikke inn i setup, kan da ikke sette opp boot fra cd-rom. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Da er hovedkortet stekt, mest sannsynlig. Hvis du ikke får bilde, prøv med et annet skjermkort! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 forsøk å ta strømforsyningen helt av. Dvs, dra ut ledningen til veggen og la den "hvile en time eller tre" før du kobler den til igjen. Kan hende dette vil hjelpe. Lenke til kommentar
Tristan Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) forsøk å ta strømforsyningen helt av. Dvs, dra ut ledningen til veggen og la den "hvile en time eller tre" før du kobler den til igjen. Kan hende dette vil hjelpe. Velllllll tre timer er noe drøyt.........toppen 5 min holder. virker ikke det så bytt power. Endret 22. mai 2008 av Tristan Lenke til kommentar
provokacija Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Det var en sikring ja, takk for tipset! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Noen ganger er det ikke verre, gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå