petterg Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Noen gode forslag for å lage skisser over switcher, routere, servere, kabling, osv.? Jeg trenger noe som går helt ned på nivået å vise hvilken port på switchen en kabel står i. Jeg har ikke fått til detaljert nok med Visio, men det kan være at jeg bare ikke har funnet ut hvordan det skal gjøres. Noen forslag? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Du kan jo alltids prøve Openoffice Draw. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Er ikke draw bare et vanlig tegneprogram? Må ha noe hvor objekter henger sammen som objekter. Flytter man en switch litt på tegningen skal man slippe å rette på de 52 ledningene som er koblet til den switchen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det er eit eige verktøy for å teikne linjer mellom objekt, og flytter ein eit objekt vert linjene flytta med. Verktøyet ligg som standard på den nederste verktøylinja (nedanfor teikneområdet) og ser slik ut: Korleis det er i høve til Visio har eg ikkje peiling på, men det er no gratis å prøve ... Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 LanFlow er et bra program, men koster $89 for en fullversjon. 30 dagers prøveversjon kan lastes ned. Network Notepad er et alternativ. Litt mer knotete enn LanFlow, men gratis. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 De skal prøves! Mange takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå