Naaaj Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei, henta idag min nye "Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz" processor. Satt det pent og pyntelig sammen men når jeg starter pcen forblir skjermen svart og en melding om "No video input" svever rundt på skjermen min. Skjermkortet mitt funker toppers til vanlig, har GeForce 9800GTX. Ganske sikker på at hovedkortet mitt støtter processoren siden det er rett og slett en oppgradering av min gamle. Hva kan jeg gjøre for at jeg får tilbake skjermbildet mitt? Hjelp Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Reset bios -> load optimal defaults. Lenke til kommentar
Naaaj Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Reset bios -> load optimal defaults. Kommer ikke inn i bios engang, altså, for ikke noe bilde idet heletatt Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Reset bios -> load optimal defaults. Kommer ikke inn i bios engang, altså, for ikke noe bilde idet heletatt ta ut batteriet i hovedkortet i 10min sett det inn igjen sa resetter du bios, først prøver du og finne en bryter på hovedkortet som man kan resette hovedkortet med... Du har vel prøvd og ta ut og inn prosessoren igjen? kan hende den står skjevt.... da ender man opp med svart skjerm.. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Prøv gjerne å sett i den gamle prosessoren så kan du evt. bekrefte om det er prosessoren som det er noe galt med, eller om det er noe annet. Jeg har erfaring med at minne ofte ikke gir deg bilde hvis det er ødelakt, selv om jeg ikke på noen måte skulle trodd at det er noe galt med minne. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 ... og hvis det virker med den gamle prosessoren, benytt anledningen til å oppgradere BIOS til siste tilgjengelige versjon. Så kan du prøve den nye prosessoren igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå