Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med og tyde en drøm?

Anbefalte innlegg

Dette er en drøm jeg hadde for ikke så mange dager siden, Den skremte meg igrunnen endel. Så jeg lurer på om det er noen her som er gode i drømmetydning, og kan se om det er noen mening med dette her...

Jeg gikk rundt i en båt, så en storby på begge sider av båten, som om vi kjørte oppover en elv. Byen var full av lys, men alikevell virket den øde... Ingen lyder fra byen, og ingen billys som jeg kunne se ivartfall. Jeg gikk inn i en resturant lignende sak, Der det var endel folk, men alt var skremmende stille. Ingen lyder, verken prating eller lyden av folk som spiste...

Veien rundt var formet som en hestesko. Mens jeg gikk nedover, la jeg spesielt merke til en dame som satt nede på enden. Var ei dame i 30årene, blond... Hun virket helt apatisk, men alikevell så følte jeg noe var galt, Det var som om hun sørget eller noe, Jeg gikk videre innover og nesten oppe på enden igjen på andre siden, så kom det plutselig en gammel mann frem fra ingenting. Han i seg selv var litt skremmende, Han var mye høyere enn meg, Jeg er 1.86, så jeg vil tippe nesten 2.20 eller noe. Han hadde ett lite ansikt igrunnen, det var slitent og gammelt. Øynene virket tomme, selv om de var der...

Han tok meg på skulderen, eller prøvde.. Føltes som om handa hans bare gikk gjennom skulderen min, Den traff meg liksom aldri... samtidig som han bøyde seg ned for og viske noe viktig til meg, Men det kom aldri en lyd..

Plutselig satt jeg på en åskamm ovenfor båten, byen som var rundt hadde forsvunnet, og det var som en trang fjord med høye fjell rundt... ett halvt sekund etter jeg oppdaget att jeg hadde flyttet på meg, så eksploderte båten på en måte, Ingen flammer eller slikt, men som en trykkbølge som fjernet hele båten, Den bare forsvant...

Litt senere var jeg inne i en hule, jeg tror ivartfall det var en hule... Med høye bygninger som var hogget inn i fjellet, ganske smale, med firkantede vunduer tett i tett ovenfor hverandre, men med en liten firkant hogd ut mellom hvert bilde... Nok en gang var det folk rundt meg, men de enset meg ikke disse her heller...Som om jeg ikke var der... Alikevell var det nok en gang en øde by, folkene rundt meg hørte ikke hjemme der, og var som turister eller noe...

Dette er det meste av drømmen, ivartfall det jeg husker av den...

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke plukke ut så mange ting som kan tydes i denne drømmen. (Bruker En drømmebok som kilde)

Men det kan evt være eksplosjonen ( en ulykke) Døde du?

Den gamle mannen , så han spesiell ut? Sett ansiktet før?

Så beskriver du igjenom hele drømmen at ingen pratet med deg, eller du ikke fikk kontakt med noen?

Skal granske boka litt mer jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg døde ikke i eksplosjonen, jeg var plutselig ett par hundre meter fra båten, så jeg så liksom alt bare fra en avstand...

Mannen var det ikke noe kjent med, og det var mest som jeg ikke var der... Ingen som pratet med meg, eller enset at jeg var der i det hele tatt... Eneste som merket jeg var der var den gamle mannen...

Lenke til kommentar

Hva tror DU det betyr? Tror du det er riktigere å finne svaret i en bok enn i ditt eget hode? Tror du symbolikken er universell, eller er det slik at bare du kan forstå din egen symbolikk?

... jeg tror det er du som må stå for tolkningen.

Lenke til kommentar
Spør du andre vil vedkommende gi deg svar med røtter i sin egen underbevissthet. Kun du kan gi deg selv svar som har røtter i din underbevissthet.

Jeg har prøvd og forstå den, men jeg klarer ikke og forstå noe av den...

Lenke til kommentar

Som de andre sier: Du vet betydningen selv, og bare du kan forstå drømmen fullt ut. Men det er jo noen tydelige symboler i drømmen:

-Isolasjon/ensomhet understreket av en tom by og en isolert fjord

-Båt

-En kvinne i forbindelse med et hestesko-mønster (lykkesymbol)

-En Gammel mann

-Hulemalerier

Det finnes plenty av drømmetydnings-sider på internet der du sikkert kan finne en forklaring på disse symbolene og prøve å sette de i sammenheng med hverandre i rett rekkefølge. Jeg antar at kvinnen er din Anima. http://en.wikipedia.org/wiki/Anima_and_animus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...