Gå til innhold

program for å lage elektroniske skjema?


Anbefalte innlegg

vil gjerne hatt et program der jeg kan lage styreskjemaer for elktro.. der mange av symbolene er allerede innlagt.som kontaktorer brytere osv..

har prøvd meg på autocad 2008.men skjønner lite og ingeting av det programmet..ikke finner jeg symboler heller.kan ikke lage så lite som et punkt på en linje.

noen som har forslagt til program? eller finnes det kansje noen oppgraderinger til autocad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autocad er genialt, men terskelen for å komme igang kan være litt i overkant for nybegynnere uten "rettledning".

Jeg bruker selv Autocad 2008 og Mep 2009 til tegning for elektro.

 

Mange produsenter som Moeller osv har sine egne DWG symboler som du kan få lastet ned som blokker fra dems hjemmeside.

Spørsmålet mitt er: skal du lage skjema for styrestrøm til motorer, prosesser etc eller ett enkelt kursskjema til fordeling?

 

Hvis du startet Autocad og lager deg selv noen enkle symboler... Du kommer veldig langt med kommandoene Osnap og Polyline. Bruk F8=Ortho for å få rette linje.

 

Det finnes veldig mange gode treningsvideoer på nettet. Lynda.com.AutoCad.2008.Essential.Training tror jeg vil hjelpe deg godt igang med å opprette tegning og skjemaer samt få en bedre forståelse for AutoCad sin oppbygging.

 

Autocad 2009 Electrical er i mine øyne veldig sterk på Skjemategning... men jeg har ikke klart å finne noen europeiske ferdige symboler.

Endret av 2rgeir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...