matsemann81 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Heisann! Jeg driver med litt modifikasjoner på min gamle Shuttle SN95G for å gjøre den så stille som mulig. En av de var å skifte ut viften på strømforsyningen. Mens jeg testet den nye viften, som har 3 ledninger og ikke 2 som den medfølgende hadde, gikk den 3 ledningen(fan-ctrl tror jeg det er) inn i PSU-en og lagde en herlig liten "zhipzst" lyd før den slo seg av. Når jeg prøver å starte den opp igjen nå, går viften bare noen få ganger rundt før den gir seg og alt er dødt, med unntak av ett lys som forteller at RAM-en er ok. Så da må jo noe strøm komme inn til maskinen, men tydeligvis ikke nok... Noen som har vært borti noe lignende og kan bekrefte at PSU-en er død, eller er det muligheter for at det er liv? Jeg har begrensede elektronikk kunnskaper (jeg klarte jo å ødelegge denne..) så om det er snakk om å skifte ut deler inne i selve PSU-en så kommer jeg mest sannsynlig til å ta livet av meg selv før jeg faktisk fikser noe.. Takk for alle svar! Mats Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Viftekontroll-ledningen "falt" oppi psu og kortsluttet noe på en plass du ikke så? Bytt tilbake til org vifte da den andre kan ha tatt kvelden og se om sikrinken har gått, ett lite glassrør med metall i begge ender. Om den har gått har tråden inni røket. Du gjorde en sabla bra jobb , den ble stille Endret 22. mai 2008 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå