Gå til innhold

Er en 1-kroning verdt å bøye seg ned for?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg prøve å få fram min mening om dette emnet.

Hvis jeg ser en person bøye seg ned etter en 1-kroning, blir kanskje det første jeg tenker: "Kanskje han/hun har lite penger?". Finner jeg en 1-kroning og plukker den opp, og hvis jeg vet at noen ser på meg mens jeg gjør det blir jeg litt flau og tenker: "Han/Hun må tro at jeg har lite penger". Det er helt greit hvis ingen ser meg. Hvis det er folk rundt meg og jeg finner en 1-kroning plukker jeg den ikke opp.

Spørsmålet om jeg ville bøyd meg for å plukke opp en 1-kroning uansett er nok nei. Som regel hvis jeg skal noen plass bruker jeg å kjøre. Se for deg at jeg kjører inn til siden av veien, går ut av bilen og bøyer meg ned bare for å plukke opp en 1-kroning... Uansett så er jeg ganske bestemt hvis jeg går noen plass og har en ganske kjapp gange, så jeg orker rett og slett ikke stoppe opp for å plukke opp en 1-kroning.

Liker ikke småpenger. De er for små og hvis det blir for mange av dem blir de tunge og overfyller pengboken. Kredittkort er tingen. Keep the change.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I dag så jeg en 50-øring på busstoppet. Hadde jeg vært alene vet jeg ærlig talt ikke om jeg hadde tatt den opp eller ikke.

Lenke til kommentar

Har en tom pingvinlakrisboks.. når det er fullt,rommer det ca 450kr i kronestykker.

Hr tømt det 2 ganger hittil i år. En kroner her og en krone der.

Som en annen var inne på. Det tar ca et sekund å plukke opp et kronestykke.(ja jeg prøvde og tok tia :p ) Det blir 60 i minuttet som igjen blir 3600 i timen,som igjen.. blir 28.800 i løpet av en normal arbeidsdag,som da vil utgjøre 7.257.600 i året med 21 arbeidsdager i mnd.

Gidder jeg å plukke op et kronestykke? Off course! Men om jeg har en overtroisk dag ,sier jeg tvi og slenger det overvenstre skulder igjen. :p

Lenke til kommentar
Men om jeg har en overtroisk dag ,sier jeg tvi og slenger det overvenstre skulder igjen...

.. så den treffer bremsepedalen på en barnevogn som kjører i 200 ned mot motorveien, som du stopper med kronestykket. Så blir mammaen så glad at du får 5000kr.

Var det det du tenkte? :p

Lenke til kommentar

Jeg svarer igjen.

Jeg gidder i de aller fleste situasjoner ikke.

Hvis jeg skal betale i butikken, og mister den, plukker jeg den opp mens kassedamen legger i posen min/sender varene nedover båndet.

Hvis jeg f.eks. er på toget, og skal betale, noe som skjedde i dag, og en enkroning flyr avgårde, henter jeg den ikke.

Det blir bare for mye stress.

Samme med softis-boder og slike steder.

Lenke til kommentar
Men om jeg har en overtroisk dag ,sier jeg tvi og slenger det overvenstre skulder igjen...

.. så den treffer bremsepedalen på en barnevogn som kjører i 200 ned mot motorveien, som du stopper med kronestykket. Så blir mammaen så glad at du får 5000kr.

Var det det du tenkte? :p

Jepp! Men seff bare på vestkanten der jeg vet at mammaen er rik ,OG...har et slik digitalt bremsesystem på barnevogna som bare trenger et lite soft trykk for å aktiviseres, :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...