Gå til innhold

Er en 1-kroning verdt å bøye seg ned for?

Anbefalte innlegg

tar den oftest opp ja...

det tar vel ca 2 sec å ta opp 1 kr, det er en minuttlønn på 30kr og en timeslønn på 1800.

men, gidder ikke leite etter den eller noe slikt.

Og en heldags lønn på 43200, og en ukeslønn på 302400 og en årslønn på 110376000!Og i skuddår blir det 110419200 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en heldags lønn på 43200, og en ukeslønn på 302400 og en årslønn på 110376000!Og i skuddår blir det 110419200 :D

...og konklusjonen er:

Plukk alltid opp kronestykker på bakken :)

Endret av assbear
Lenke til kommentar
tar den oftest opp ja...

det tar vel ca 2 sec å ta opp 1 kr, det er en minuttlønn på 30kr og en timeslønn på 1800.

men, gidder ikke leite etter den eller noe slikt.

en krone her og en krone der.

DET BLIR FORT PENGER UT AV DET !

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Tror ikke det er så mange som orker å plukke mynter 24/7 i et helt år

Hadde jeg greid å holde meg våken ett helt år og det hadde vært en mynt på bakken vær gang jeg bøyde meg ned, hadde jeg glatt stått et år for 110mill

Edit: Hadde værtfall prøvd

Endret av les_paul92
Lenke til kommentar
Husker vi var på klassetur engang, og når vi gikk på bussen satt det en hundrelapp fast i døra, jeg fikk den faen ikke ut.

Det var meget flaut :p

Når jeg var på leirskole for mange, mange år siden kom det en 200-lapp flygende mot meg mens jeg gikk. Hadde et lite Fetter Anton-moment der. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har angret meg nok på og ikke ha plukket opp penger på gata ;)

Det kjipeste er og gå forbi 1 krone, så kansje et stykke unna ligger det en femmer . så enda et stykke kansje en 10 krone.

Tenk så kjipt og gå rundt tørst når du kunne plukket deg nok til en brus lenger bak :p

Lenke til kommentar

Som fattig student fant jeg 1 krone i trappeoppgangen til vaskeriet for noen dager siden. Jeg plukket den opp.

For min del kommer det helt ann på sammenhengen og omstendighetene. Som nevnt tidligere av andre vil også jeg nøle med å plukke opp penger dersom jeg befinner meg i en sosial setting eller et område med andre mennesker. Er det derimot et folketomt område og kronen ligger godt synlig og tilgjengelig har jeg ikke problemer med å plukke den opp. Husk også på de helsemessige fordelene med å bøye seg en gang i ny og ne. ;)

Lenke til kommentar

Jeg pleide aldri å bøye meg ned for småpenger i det hele tatt, inntil jeg ved flere anledninger manglet 0,5-2 kroner til kaffe på Nesoddbåten. Der tar de nemlig ikke kort. Nå plukker jeg alltid opp småpenger, så lenge det er én krone eller oppover. Det har faktisk reddet meg fra å gå glipp av morgenkaffen min, flere ganger! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ikke alltid at jeg gjør det men av og til. "Mange bekker små, gjør en stor å" Ikke at jeg skjønner helt hva den store Å-en skal være godt for, men det blir i alle fall penger av alt man sparer opp ;)

Meste jeg har funnet, var vel en 200-lapp på butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...