Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Pc Funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt en ny PC. Har et Abit Fatality FP-IN9 HK, 4 GB Corsair Twin2X 6400. 800 Mhz CL5, et Asus GeForce 8800 GT 512, 550W Corsair Powersupply og en Hitachi Deckstar 250 GB.

Når jeg starter PC-en, hører jeg bare at den går, men ingenting kommer opp på skjermen. Jeg har byttet mellom 2 skjermkort, 8800 GT og 7300 GS. Men dette fungerte ikke. Jeg har restartet CCMOS'n ca 4-6 ganger, noe som heller ikke har gitt resultater.

Først funket det fint, kom inn i bios, skulle endre til First boot device, men jeg fant ikke Dvd spilleren i lista der. Jeg har enda ikke prøvd å ta ut en Minnebrikke, ettersom jeg har 2x 2048 Mbit brikker. Er det noen løsning på dette problemet? Jeg sitter på jobb på dette tidspunktet og har ikke tid til å skifte minnebrikke med det første.

Takk for svar på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har dette hk selv, jeg har hatt en del prob.

det kan være ram prob eller noen løse kabler.

har du ide kabel til cd-rom?

jeg hadde problemer med mitt hovedkort, den fant også ikke cd-rom noen gange. den hadde ide kabel, da fant jeg en annen med sata kabel.

det funker hele tiden.

fatal1ty serien er ikke det beste valget

Lenke til kommentar
har dette hk selv, jeg har hatt en del prob.

det kan være ram prob eller noen løse kabler.

har du ide kabel til cd-rom?

jeg hadde problemer med mitt hovedkort, den fant også ikke cd-rom noen gange. den hadde ide kabel, da fant jeg en annen med sata kabel.

det funker hele tiden.

fatal1ty serien er ikke det beste valget

Jeg har koblet fra CD + DVD stasjonene, byttet ram brikker, flyttet på sata kabelen i HK'et, får fortsatt ingen "pipelyd/oppstartslyd", og heller ikke noe bilde på skjermen. Jeg ser det er flere som har samme problemet her på forumet. Jeg får vell bare plukke den ned, å se om jeg har koblet feil. :(

Lenke til kommentar

1:hva med sli kortet som sitter mellom de to pci-e portene

står den på single?

2:får rammen nok volt?

3:har du koblet til ekstra strøm kontakten, molexen som sitter rett over den første pci porten.

4: er det som skal være aktivert i bios aktivert, vis ikke? :whistle:

5: sitter skjerm-kortet ordentelig fast?

lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...