Gå til innhold

Asus Rampage, Maximus Extream eller Maximus Formula?

pute91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er i tilfelle Formula utgavene du vil ha da de er DDR2.

Ellers er f.eks Gigabyte X48-DS5 eller DQ6 meget bra kort, samme med Abit iX38.

Zalman 9700 er ingen dårlig kjøler, men til prisen er den bånn - du får billigere kjølere som er bedre, f.eks Ocz Vendetta/Vendetta2, Xigmatek 1283, Gigabyte G-Power II Pro blant andre - Zalman kjølerene er overprisede og gått ut på dato, dessuten er de avhenging av full pupp på vifta for å kjøle bra.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Takk for svar, skal sjekke ut Hovedkortene. Men du vil anbefale DDR2 forran DDR3? er ikke sikker selv, men prisenepå DDR3 er ekstreme og man får vel ikke mye ekstra ytelse tilbake?

Endret av pute91
Lenke til kommentar

ddr3 har ingenting for seg enda, jeg er inngrodd skeptiker til Asus da de har en tendens til å levere mye glitter og lite stas. Formula II ser ut til å være et P45 kort - X48 er fremdeles top dog hos Intel, P45 er i hovedsak P35 med pcie 2.0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ønsker selv et stabilt HK og har sett på Asus Rampage Formula. Skal bruke denne RAM'en tenkte jeg. Funker de nye Asus kortene generelt bra med OCZ RAM eller?

Lenke til kommentar

Denne vifta passer ihvertfall ikke på rampage formula kortet, fikk erfare dette selv nylig. Ellers må jeg si meg ganske fornøyd med kortet.

Problemet er kjøleribbene som ligger rundt cpu'en, er litt usikker på hvaslags vifte man kan bruke her. Selv endte jeg opp med å bruke standard vifta som fulgte med, ettersom man trenger en vifte som bruker "clips" saken man presser gjennom hovedkortet på 4 punkter. (cpu'en ligger rundt 45 grader med dette oppsettet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...