Athikez Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det er INGEN Telenor abo som er best! Men en Telenor abo som er best TIL DITT bruk finnes. Det mange gjør feil er at de tror det finnes en Telenor abo som er best det er helt feil. Ditt bruksmønster avgjør hvilken Telenor abo som er best for DEG! hei, jeg skal ha et telenor abonnement, menlurer på hva som er det beste? jeg bruker ca 350kr i månen på å ringe og sende sms. det meste går i ringing;) hadde vert flott om noen har et tips:) Hvilken abo bruker du pr.dags dato? Så skal jeg/vi hjelpe deg å finne best abo ;-) Har noen tilleggs spm. Bruk du datatrafik(tenker da på Wap, internett, 3G)? Hvor mange SMS sender du sånn ca. pr dag? Andre tjeneste du er avhengig av? Etter min mening så er Telenor FriFiks en fin allround abo som har lav ringepris og SMS pris samtidig som den har grei startpris på samtaler. Ellers så er Telenor FriHet en fin løsning dersom du er student for da får du 60min ringetid(uten start avg.) ink hver mnd som er ganske kjekt å ha. Anbefalt kjøp av mobil hos Telenor: 1. Kjøp mobil med SuperMin(12mnd binding), du vil da få mobilen subidisert ca. 1500 - 2000kr avhengig av mobil og kampanje. Grunnen til jeg velger SuperMin er at den har kun 139kr i mnd.avg samtidig som den er subdisert mye. 2. Kjøp med nytt mobilnummer 3. Deretter porterer du over ditt nåværende mobilnummer til Telenor abo som blir billigst for deg, enten FriFiks eller FriHet vil jeg tro. 4. Nå putter du simkortet du porterte over til Telenor i mobilen du kjøpte. Dermed så har du kjøpt en mobil subdisert med binding men du bruker en billig abo ifra Telenor. 5. Ring Kundeservice og få samlet faktura på nye mobilnr og det mobilnr som du porterte over. Da vil du nemlig betale fasta avg. på SuperMin men bruken betaler du kun for det billige abo som du har valgt. 6. Legg inn avtale påminder på mobilen om når ditt bindigstid er over, slik at du kan si opp SuperMin abo som du kjøpte med mobilen. Enklere og billigere blir det ikke!! Endret 27. mai 2008 av Adda Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 5: Meiner du at ein, ved å bruke felles faktura, berre treng å betale fastavgift for det eine abonnementet? Elles nemner eg følgjande alternativ til 3/4/5: Du porterer det gamle nummeret til One Call eller eit anna abonnement du føretrekkjer. Etter å ha kjøpt ny telefon og abonnement sender du ein e-post til Telenor og spør etter kode for å låse opp telefonen. Når ein har binding på fakturaabonnement hos Telenor er denne gratis. Deretter set du One Call-kortet i telefonen. Skal du bruke wap/mms/internett må telefonen konfigurerast for One Call, men det skal vanlegvis ikkje vere nokon heksekunst. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 5: Meiner du at ein, ved å bruke felles faktura, berre treng å betale fastavgift for det eine abonnementet? Elles nemner eg følgjande alternativ til 3/4/5: Du porterer det gamle nummeret til One Call eller eit anna abonnement du føretrekkjer. Etter å ha kjøpt ny telefon og abonnement sender du ein e-post til Telenor og spør etter kode for å låse opp telefonen. Når ein har binding på fakturaabonnement hos Telenor er denne gratis. Deretter set du One Call-kortet i telefonen. Skal du bruke wap/mms/internett må telefonen konfigurerast for One Call, men det skal vanlegvis ikkje vere nokon heksekunst. Helt enig! Det du mener, MEN trådstarter skal bruke Telenor abo. Det er rett det du seier. Samme saken kan du også gjøre med Netcom, fordi de selger nemlig noen telefoner uten operatørlås. Men tror ikke de gir bort låskoden slik som Telenor gjør. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ........Men tror ikke de gir bort låskoden slik som Telenor gjør. Husker for en liten stund tilbake, var noe med at operatørene ikke hadde lov og holde på operatørlåskoden så lenge man hadde binding på abonnementet? Lenke til kommentar
Thumose Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Etter hva jeg har forstått så får man ut opperatør lås så lenge man har binding hos telenor, jeg fikk i allefall ut min når jeg ringte inn. Ja og selvfølelig vis man har betalt ut bindingen så kan man jo få den ut Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det stemmer som noen sier at man får låsekoden fra TnM om man har 12mnds binding ved å kontakte kundeservice. Om du skal ha Telenor-abonnement ville jeg fulgt Addas liste (det lønner seg ikke å binde FriHet, djuice zero, FriVenner osv, men de kan være greie ubundet. Eksemplet med SuperMinutt i 12mnd pluss ubundet Telenor Frihet kan feks være lønnsomt. Ellers, om det er Telenor-dekning du skal ha ville jeg valgt SuperMinutt 12mnd og OneCall (de bytter til Telenors nett om noen måneder) som trolig vil være det billigeste totaltsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå