siDDis Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Han har jobba 96 dager i løpet av den 15 måneders perioden og tjent over $1000 dagen Lønna han fikk var faktisk ganske god og han er etter min meining allereie overbetalt. Kva med alle dei andre som har bidratt til GTA4? Er sikker fleire programmerere som har bare fått $50000 i året og jobba minst 250 dager i året. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg syntes at han fortjente godt mer enn 500 000 kroner jeg. Tåpelig at ikke de kan unne han tja en drøy million dollar eller to utifra det budsjettet de har nå Hva så? De som utviklet spillet. De som satset. Jammen herregud da, hvor mye betyr en snau million av det de har tjent så langt? Han har jo sikkert gjort en knallhard innsats og da synes jeg han fortjener enn knallgod lønn i tillegg! Om de har en million til overs, så burde de brukt det for å lønne noen som gjør noe viktigere enn å være stemmeskuespiller i mine øyne. Problemet er snarere at enkelte yreksgrupper har helt usaklige lønninger (toppskuespillere er en av de), snarere enn at de som legger stemmer i spill er så veldig dårlig lønnet. AtW Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 "Møkkalønn" blir det slått fast i artikkelen. Jeg syntes nå det var ganske så bombastisk, hvorfor ta parti i saken? Syntes man burde holdt en mer nøytral tone i dette tilfellet, eventuelt gitt oss noe informasjon som berettiger at man i artikkelen skal konkludere med at det er en "møkkalønn". Lenke til kommentar
geil Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Forskjellen på denne skuespilleren, og andre i samme situasjon, er at han ikke er en av grunnene til at produktet selger godt. Der GTA 4 hadde solgt like bra uansett hvem som sto for stemmen til hovedpersonen, er skuespillerene en vital del av en filmproduksjon. De som tjener prosentandeler av inntekt eller overskudd, det er ikke mange av dem, er de som er sikre kort filmselskapene vet at folk kommer for å se. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Han gjør jo en god jobb, synes 500 000 var lite sammenlignet med andre skuespillerprestasjoner. Lkevel litt dumt av ham å komme så lenge etterpå. Trodde han ikke GTA IV kom til å bli så populært? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kan jo være at han var redd med å stille altfor høye krav ved forhandlingene også da, er vel en hel hær av de voice actors som gjerne skulle tatt jobben hans på daværende tidspunkt. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Oj, nokon med dei nødvendige ferdigheitene får finne fram verdas minste fiolin, og spele verdas tristaste sang for denne underbetalte stakkaren. 500 000 for 15 månadar er ei ok, heilt vanleg, lønn etter norsk standard, og ei svært god ei etter amerikansk. Dersom det stemmer at han berre har jobba i 96 dagar i løpet av denne perioden, vil eg påstå at han er grovt overbetalt. Eg trur kanskje ikkje han forstår si rolle i det heile. Dei aller fleste lønnstakarar får betalt i høve til arbeidet dei gjennomførar, og kompetanse dei har. Toppskodespelarar, derimot, får betalt enorme summar som ikkje har noko med arbeidsinnsatsen eller ferdigheiter som skodespelarar å gjere. Dei selg namna og kjendisstatusane sine. Blodig urettferdig, men det er toppskodespelarane som får for mykje, ikkje folk som Hollick som får for lite. Han har faktisk fått svært, svært godt betalt for arbeidet sitt. Kay Endret 23. mai 2008 av KayAU Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Selv syntes jeg dem kunne spytta i mer, men som sagt så visste han vel hva han gikk til tho, kan ha mye morro med 500.000,- Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 vill heller hatt en slikt avtale enn at du får lønn etter salgsinntekter. Tenk om det har gått drit da?? da hadde han sikkert sittet igjen med midre så synes 500.000 for å prate it et spill er bra lønn Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Han er ikke den eneste som er misfornøyd med lønna... Sjekk dette Lenke til kommentar
VitoC Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Til alle de som mener han klager over lønna så tviler jeg veldig sterkt på at det var poenget hans. Han prøver ikke å be om mer penger, og han takker samtidig rockstar for å ha gitt ham muligheten og berømmelsen stemmen førte med seg. Men han prøver å få frem et standpunkt, at kontraktene til skuespillere i spill burde være bedre i fremtiden, og at fagforeningen må gjøre en innsats. Han sier at han gjerne skulle hatt noen få prosenter av salget, men han er nok samtidig også egentlig fornøyd med lønnen han fikk. Men han prøver som sagt å få fram et poeng om at kontraktene bør bli bede i fremtiden så andre skuespillere i andre spill kan få litt bedre betalt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Til alle de som mener han klager over lønna så tviler jeg veldig sterkt på at det var poenget hans. Han prøver ikke å be om mer penger, og han takker samtidig rockstar for å ha gitt ham muligheten og berømmelsen stemmen førte med seg. Men han prøver å få frem et standpunkt, at kontraktene til skuespillere i spill burde være bedre i fremtiden, og at fagforeningen må gjøre en innsats. Han sier at han gjerne skulle hatt noen få prosenter av salget, men han er nok samtidig også egentlig fornøyd med lønnen han fikk. Men han prøver som sagt å få fram et poeng om at kontraktene bør bli bede i fremtiden så andre skuespillere i andre spill kan få litt bedre betalt. Jeg er også uenig i det, de bør ikke få mer penger, pengene som gies til toppskuespillere bør brukes på noe annet. AtW Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Det er ikke dårlig lønn i seg selv, men når han er hovedpersonen(med stemmen) til det mestselgende spillet gjennom tidene? Han burde kanskje fått litt mer. 0.5% av salget kanskje? Det hadde vel gjort seg;) ... 150 utviklere, og én skue(?)spiller skal få 1/200 av salget? Lønna er for så vidt god den, og jeg skjønner virkelig ikke poenget med å ta side med Hollic på måten Groven gjør i denne artikkelen. Endret 25. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Jan Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 "Møkkalønn" blir det slått fast i artikkelen. Jeg syntes nå det var ganske så bombastisk, hvorfor ta parti i saken? Syntes man burde holdt en mer nøytral tone i dette tilfellet, eventuelt gitt oss noe informasjon som berettiger at man i artikkelen skal konkludere med at det er en "møkkalønn". Hele denne biten er alt annet enn nøytral. Er dette et kåseri? Selv om GTA IV selger for hundrevis av millioner betyr imidlertid ikke det at hovedpersonen blir rik. Neida, Hollick tjente litt over 500 000 kroner på 15 måneder mens han jobbet med spillet – ikke akkurat en stjernelønn. 35-åringen får heller ikke penger basert på salg. Dette er nemlig ikke den del av tariffavtalen mellom amerikanske skuespillere og spillbransjen. Lenke til kommentar
Mathias92 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Faen, jævla lite da. Det er liksom GTA IV lol Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Det er bra betalt for å være en ukjent skuespiller. Jeg tviler sterkt på at fagforeningen hans kunne skaffet han mye mer penger. Er du ukjent så er du ukjent. Er vel heller det faktum fagforeningen hans burde ha opplyst han om. Og jeg nekter å tro at han jobbet hver dag i de 15 månedene. Det er litt artig at han hele tiden snakker om skuespill, men det er ikke det samme. Selv en kjent skuespiller får mindre for å låne bort stemmen sin til en animasjonsfilm enn om han hadde spilt i en vanlig spillefilm. Logisk nok fordi det er mindre arbeid. Prosenter av salgsinntekter er særdeles sjeldent blant skuespillere. De gangene du snubler over noe sånt er det ofte veldig godt etablerte skuespillere. Gjerne går disse prosentene på bekostning av grunnlønna skuespillerene får for filmen. Noe som kan ende med at tapte lønn for skuespilleren om filmen flopper. Hvis jeg ikke husker feil har Harrison Ford en slik avtale i den nye Indiana Jones filmen. Hvor han får en prosentandel av salg etter at en hvis sum er spilt inn. Han virker bare en som er misunnelig på alle de store Hollywood stjernene og som en som vil ha mye penger fort. Vel, newsflash kamerat. Det finnes ikke raske penger i Hollywood. Alle andre har startet langt der nede selv om filmene de debuterte i gjorde det knallbra. Hvorfor skulle det være noe annerledes for denne karen? Virker som han har mye å lære om Hollywood. Kanskje han burde starte med en historie leksjon og se at det han skulle ønske han fikk er noe som nesten aldri forekommer og hvis det først forekommer ikke er noe for nybegynnere. Endret 25. mai 2008 av Cappo Lenke til kommentar
ryback Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Jeg vil ikke si han fikk dårlig betalt. Han sa jo selv at det for det meste bestod av å skrike inn i en mikrofon. Ikke veldig hardt arbeid. Jeg tror ikke Jodie Foster fikk kjempelønn for sin første film. Før han klager så kan han jo snakke med Carolyn Davidson Endret 26. mai 2008 av ryback Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg