Gå til innhold

Ny spill pc til ca 10k

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe ny pc, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gå for.

Har laget en Handlevogn i prisguiden.

Som da kommer rett under 10k vis kjøper via Amentio.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73078.

Ser denne grei ut eller noe jeg kansje burde endre. Ser at vis minne er greit må dette kansje kjøpes et annet sted da de ikke har på lager.

Hadde mest lyst på Q9450 men da ser ut som er en stund til denne kommer på lager. så gikk eg ned til Q9300. veldig dumt gjort?

PS: Blir muligens med tidne kjøpt et ekstra skjermkort av samme slag for å kjøre i SLI

Takker for hjelp

Endret av Heimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg ikke er noen ekspert men om du har tenkt å bruke systemet til gaming ville jeg iallefall skaffet 4gb ram. Ram er såpass billig i disse dager og vil uansett forbedre ytelsen nok til å være verdt det.

Lenke til kommentar

skjermkort med 1gb minne har ingen ting for seg. bytt til et med 512mb minne som kjører minnet på en høyere frikvens.

780i chipsett er ikke et must om du ikke skal kjøre SLI. om det er planen er det sikkert et greit hovedkort. jeg pleier å anbefale p35 hovedkort til folk som bare skal ha 1 skjermkort. x38/x48/og nvidia chipsett til folk som skal kjøre crossfire(x38/x48) eller SLI NVIDIA. selv syntes jeg det er noe skiklig "dritt" å kjøre sli eller crossfire. har selv bare hatt bøttelass med problemer av det.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Nå har eg lagt til ny RAM. 2*2 brikker.

og byttet ut skjermkort til en 8800gts med 512 minne.

så en stund på http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1964035;r:pg

men tror jeg velger Geil minne som nå ligger i handle kurven, sidne jeg da kommer over budsjettet.

Det er en mulighet for at det blir kjørt SLI ved senere punkt men hvem vet.

Vis skulle valgt et P35 kort. hva kan anbefales til rundt samme pris klasse?

Endret av Heimdal
Lenke til kommentar

hvis du ikke skal ha det råeste av det råe, så anbefaler jeg deg bare å kjøpe nytt mellom-toppkort når det byr på oppgradering. da det ikke er SÅÅÅ mye feil med én gpu oppsett. av p35 hovedkort anbefaler jeg deg virklig å vudere gigabyte ga-p35-ds4. har det selv. og det er fjellstabilt =)

ds3 varianten har jeg 2 av.. det er stabilt når det først starter.. men det trenger litt overbevising i bios av å til. det kan bli litt trøttene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...