*T* Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Okey, frustrasjonsnivået er ubeskrivelig høyt! Saken er at jeg ikke får liv i maskinen når jeg setter inn det nyinnkjøpte IDE kontroller kortet. (Sunsway Ultra-ATA133 PCI) Spec: Asus P4PE Bios v. 1002 P4 - 2,4/533 (ikke klokket) 2x Twinmos 512MB PC2700 Creative TI4200 - 64MB Pinnacle PCTV PRO Pinnacle DV-kort Memorex cdrw (sec. cs) IBM 45GB (sec cs) Maxtor 80GB (pri. cs) WD 80GB (pri. cs) Sunsway Ultra-ATA133 PCI WD 120GB (pri master på sunsway) Aopen CD (pri slave på sunsway) Alt dette kjøres på en 350W PSU. Når jeg plugger i Sunsway kortet, så booter maskina, den finner de enhetene som er tilkoblet, og alt er vel. Så kommer Windows logoen opp i ca 2 sek, deretter blir skjermen svart og diskettstasjonen klikker totalt (hakker konstant, nytter ikke å sette inn en diskett) Jeg har prøvd å ta ut ALT unntatt en rambrikke, en disk og grafikk kortet. Men Sunswayen ville ikke da heller. Har testet alle pci sporene. Forslag? Hater bill akkurat nå... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du innstallert driver'n? Hvis ikke, plugg i HD på hovedkortet og innstaller kontrolleren først. Også vet jeg at enkelte kontrollerkort ikke liker ATAPI-enheter (cd-rom etc. ) Lenke til kommentar
*T* Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Joda, har prøvd å bare sette inn kontrolleren, men det funket heller ikke.... Lenke til kommentar
*T* Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Ser ut til at jag har funnet feilen, men hvorfor dette virket, kan jeg på ingen måte forklare. Jeg byttet ut den nye 350W PSU'en med den gamle på 300W, og da fungerte alt, ingen problem i det hele tatt... Snodig :-? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Eneste jeg kan komme på da er muligheten for at systemfiler ol. ligger på flere partisjoner slik at Windows går surr i stasjonsbokstavene. Får du starta i safemode? Har brukt samma kortet på flere VIA-systemer uten problemer. Kjenner ikke til det siste fra Intel. Vet ikke om det er noen lure innstillinger noe sted. Du kan jo prøve en cmos-reset (men det har du vel prøvd). Om du har en disk "til overs" kan du prøve en ny OS-innstallering sånn for å utelukke maskinvarefeil. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg byttet ut den nye 350W PSU'en med den gamle på 300W, og da fungerte alt, ingen problem i det hele tatt... Snodig Fører seg vel inn i debatten som har gått her en stund om kvaliteten på strømforsyninger. Med mindre den er defekt selvfølgelig. Lenke til kommentar
*T* Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Nå når jeg tenker over det, så har maskinen vært veldig ustabil siden jeg monterte den nye psu'en. Det kan jo tenkes at den er defekt, eller at den bare gir veldig mye mindre effekt enn lovd. Skal rusle til det stedet jeg kjøpte den å få de til å se på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå