Solomon Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei Har en gammel pc som jeg fikk for noen dager siden. Det er en fujitsu simens pc. Tenkte jeg skulle leke med litt med den og klokke litt, men det finnes ingen plass jeg kan stille fsb og sånne ting i denne bios. Hovekortet heter Gigabyte GA-8ISXT-FS. Det finnes ingen info om dette kortet på Gigabyte sin side. Eneste jeg vet er at det er et socket 478 kort med dual channel minne. Så det jeg lurte på om det finnes en bios fra et annet kort jeg kan bruke ? siden dette er et hk i en ferdig bygget pc, så er det vel bare renamet og fjernet en del ting i bios? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Såkalte OEM Hovedkort er også strippet fysisk for funksjoner, har selv prøvd dette med ett gammelt MSI hovedkort og jeg endte opp med ett defekt hovedkort, så det er lite trolig at det går. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Såkalte OEM Hovedkort er også strippet fysisk for funksjoner, har selv prøvd dette med ett gammelt MSI hovedkort og jeg endte opp med ett defekt hovedkort, så det er lite trolig at det går. ~ Mortis360 Ok.. Takker for svar Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du bør se på maskinprodusentens hjemmeside. OEM-hovedkort er gjerne spesialkonstruerte med egen BIOS fra maskinprodusent (og ikke fra hovedkortsprodusent). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå