Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Nissan Qashqai?

War

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med Nissan Qashqai?

Ser fler og fler av dem , litt høyere en vanlig, 2,0, kan få i 4x4 og ikke dyr heller.

Siden jeg har kalde føtter angående Dodge Caliber kanskje denne er brukbar.

pixniss1.jpg

pixniss4.jpg

pixniss8.jpg

pixniss10.jpg

nissanprislr4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakdelene jeg har sett er :

1) Skal man ha den største motoren og alt tilbehør er man oppe i 425k

og da konkurrerer man fort med en annen klasse.

2)Automatgiret er daut 2 sec før det er reaksjon men jeg skal ha manuell giring

3)Bilen krenger sidelengs i svinger , hva kan man forvente når den er så høy.

Men nå er nå ikke jeg en bilkritiker som sitter med hengeleppe og leter etter feil.

Positive sider er jo

4x4

høy bakkeklaring

1 plass på sikkerhet kun en bil i verden som har kommet på samme nivå

Må bestille en prøvetur har sittet uten bil i 2 år nå med dollar i banken pga det norske avgiftsystemet dreper min type bil pga vekt= mer HK men denne har en 2,0 motor 150HK

Lenke til kommentar

Jeg har bare en passat 2007 og sammenligne med og med en full bil i oppoverbakke på E6 drar den like bra i 6 gir som 2 gir

Dvs 80-100 går like bra som 20-40

Og i 2004 modellen med en mindre motor er det nedgiring i oppoverbakke og først pedalen ned så kommer farten krypende-aktig

Lenke til kommentar
Bakdelene jeg har sett er :

1) Skal man ha den største motoren og alt tilbehør er man oppe i 425k

og da konkurrerer man fort med en annen klasse.

2)Automatgiret er daut 2 sec før det er reaksjon men jeg skal ha manuell giring

3)Bilen krenger sidelengs i svinger , hva kan man forvente når den er så høy.

Men nå er nå ikke jeg en bilkritiker som sitter med hengeleppe og leter etter feil.

Positive sider er jo

4x4

høy bakkeklaring

1 plass på sikkerhet kun en bil i verden som har kommet på samme nivå

Må bestille en prøvetur har sittet uten bil i 2 år nå med dollar i banken pga det norske avgiftsystemet dreper min type bil pga vekt= mer HK men denne har en 2,0 motor 150HK

Vi fikk bilen vår i høst, og er så langt strålende fornøyd. Vi har 2.0 dCi og Tekna-utgaven, med det meste av utstyr, men mangler skinn, navi, automat, samt litt annet som stylinglisten i grillen. Vi har derimot hekkspoiler, kromma sidelister og list bak på støtfangeren, samt lister på innsiden av dørene, bagasjeromsmatte. Bilen havna vel på rett under eller rundt 350k om jeg ikke husker helt feil.

Jeg kan ikke si jeg syns bilen krenger i svinger. Både jeg og andre som har prøvd bilen syns den oppfører seg veldig bra i svinger mtp bakkeklaringen, og dette har vel blitt sagt i flere tester også, at den har gode kjøreegenskaper. Begge motoralternativene (diesel fra Renault) er gode motorer, og har fått mye skryt. Jeg har ikke noe imot å anbefale denne bilen, tvert imot. :)

Lenke til kommentar

Glasstak kan det bli slitsomt for passasjerene?

Butikken lurer også på om jeg vil ha alu plater under bilen som går opp forran, noen ulempe med det?

Synnes skinn blir varmt og klamt kanskje stoff er tingen på setene.

Endret av War
Lenke til kommentar
Glasstak kan det bli slitsomt for passasjerene?

Butikken lurer også på om jeg vil ha alu plater under bilen som går opp forran, noen ulempe med det?

Synnes skinn blir varmt og klamt kanskje stoff er tingen på setene.

Jeg har ikke prøvd skinnsetene, men stoffsetene er ihvertfall veldig gode, med god støtte. Glasstaket gjør etter min mening bilen lysere og triveligere, og får den til å virke mer romslig. Men øsnker man ikke det, så er det jo bare ett trykk på knappen så er det dekt til. :)

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt oss hvit Qashqai med minste diesel motor + skinn, navi, sota ruter og kanalrør i metall. Estetisk syns jeg bilen bli veldig bra. Motoren er kanskje for svak, men den går hvertfall ikke dårligere enn den bilen vi har nå.

Tror vi kommer til å bli fornøyde.

Det går an å trekke for glasstaket fra innsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...