Gå til innhold

HD 3850 Crossfire oppsett


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjopt to skjermkort av typen club3d hd3850 OC som jeg prover aa sette opp i crossfire. Har installert nyeste driver for ett og ett kort (noe eg leste en plass jeg skulle gjore) Men faar ikke sjekka av enable crossfire i Catalyst. Staar at jeg maa slaa av 3d applikasjon eller videosnutt i 3d settings treet. Noen forslag til hvordan jeg faar dette til?

 

M.v.h Kjell Magne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt ett lignende problem, sannsynligvis har du ett eller annet program som gjør dette under oppstart.

Du har ingen "film program" (TV tuner software for eksempel) eller noe annet program som du brukte til å klokke eller overvåke det gamle skjermkortet med?

 

Du kan også bruke RivaTuner for å finne ut hvilket skjermkort det er som sitter fast i 3D modus ved å sjekke klokkefrekvensen i hardware monitor funksjonen.

Den som har 600 og noe i MHz på Core clock når du er i Windows er synderen.

Hos meg var det kort nr 2 som satt fast, men en reboot og fjerning av en bugget Folding@Home klient fra oppstarten fikset problemet hos meg.

Lenke til kommentar
Har hatt ett lignende problem, sannsynligvis har du ett eller annet program som gjør dette under oppstart.

Du har ingen "film program" (TV tuner software for eksempel) eller noe annet program som du brukte til å klokke eller overvåke det gamle skjermkortet med?

 

Du kan også bruke RivaTuner for å finne ut hvilket skjermkort det er som sitter fast i 3D modus ved å sjekke klokkefrekvensen i hardware monitor funksjonen.

Den som har 600 og noe i MHz på Core clock når du er i Windows er synderen.

Hos meg var det kort nr 2 som satt fast, men en reboot og fjerning av en bugget Folding@Home klient fra oppstarten fikset problemet hos meg.

 

Begge korta klokker 715 gpu og 900 memory. Finner ikke ut ka slags program som kan hindre meg. satte catalyst ai til standard også. er det noe eg må fixe i bios kanskje? hvordan finner eg programmet som bugger meg her?

Lenke til kommentar
Fikk det til nå. Var et program i startup som hindra.

 

Men gpuz viser at crossfire er Disabled (Crossfire available) ???

Er jo enabla i CCC og ATI Tray

 

GPU-Z er litt sånn hips og haps der, hvilket program var det i oppstarten som var problemet?

Kjekt å vite det for andre som har samme problem og kanskje graver opp tråden din.

Eneste måten å være sikker på om Crossfire funker eller ei er å disable det i CCC også kjøre 3DMark, notere scoren.

Så enable Crossfire igjen i CCC og en ny runde i 3DMark 06.

Om scoren er lik så har du fortsatt ett Crossfire problem.

Lenke til kommentar
Fikk det til nå. Var et program i startup som hindra.

 

Men gpuz viser at crossfire er Disabled (Crossfire available) ???

Er jo enabla i CCC og ATI Tray

 

GPU-Z er litt sånn hips og haps der, hvilket program var det i oppstarten som var problemet?

Kjekt å vite det for andre som har samme problem og kanskje graver opp tråden din.

Eneste måten å være sikker på om Crossfire funker eller ei er å disable det i CCC også kjøre 3DMark, notere scoren.

Så enable Crossfire igjen i CCC og en ny runde i 3DMark 06.

Om scoren er lik så har du fortsatt ett Crossfire problem.

 

Programmet het Desktop. eller noe sånt.

 

Tror crossfire funker no ja.

 

3dMark:

 

Med Crossfire

12281 3dmarks

Sm2.0 score 5869

sm3.0 score 4917

CPU score 3265

 

Uten Crossfire

9612 3dmarks

Sm2.0 score 4691

sm3.0 score 3217

CPU score 3320

Endret av Kjell Magne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...