Gå til innhold

Motorsport for amatører i Østfold?

Anbefalte innlegg

Er det noe miljø i Øsfold-området for nybegynnere som ønsker å drive med karting, rallycross, motocross eller andre motorsporter på hobbybasis?

Flytter til Sarpsborg eller Fredrikstad om en måned for å begynne i arbeid og har veldig lyst til å begynne med ett eller annet motordrevet moro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i østfold har man jo rudskogen motorsenter i rakkestad. der er det jo blandt annet asfaltracing og drifting. er vel også go-kart bane der. prøv på bilforumet.no du ;) evt prøv å finn østfold gatebilklubb på nett :)

Lenke til kommentar

Ah! Bilforumet.no hørtes ut som den rette plassen å henge. Skal sjekke den ut. Mange takk! :)

Go-kart høres for øvrig ut som noe jeg kunne tenkt meg til i starten. Har egentlig ikke økonomi til noe mer seriøs asfaltracing enda. :) Hører også rykter om jorde-cross/vrak-lek flere steder. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det ligger jo en asfalt klatt ikke så langt unna der. Også kjent som Rudskogen.

Den banen kan by på mye rart egentlig, alt fra go-kart til Cateram kjøring.

Har selv tatt det store steget til og starte med motorsport å mannet meg skikkelig opp! tusla ut og kjøpte meg en 600cc motorsykkel.

Så til neste år så skal det kjøres roadracing for alle penga på Rudskogen.

Det er ikke den værste type motorsport og starte/holde på med. Koster litt og kjøpe alt for og komme igang. Men etter det så er det relativt rimelig.

En firetakter er ikke så veldig kresen på vedlikehold så en ender egentlig bare opp med å legge penger i gummi og bensin.

Om en derimot kikker på Go-Kart som da er totakt for det meste så er det full service på motor etter 5-10timer om jeg ikke husker feil "lenge siden jeg leste om akkurat det" Å der forsvinner det endel kroner. Så går det stempel, kjede, drev, dekk, bremser etc med på regninga.

En liten pekepinne på hva Roadracing koster å starte med så ligger den lista på rundt 50-60.000 med alt.

ca 20-25.000kr for sykkel "Er du heldig så får du også med ekstra felgset, litt dupeditter som det er forbruk på"

20-25.000kr for kjøreutstyr "det er verdt og bruke mye peng her"

ca 3000kr for debutant kurs

1800kr for lisens.

Etter det så er det bare å gi gass.

Lenke til kommentar

Hvor ofte en gokart må overhales kommer helt ann på hvilken motor... I rotax max klassen kjøres det 125 kubikkere med starter og slureclutch.. Motoren må overhales hver 50. time hvis jeg ikke husker feil

Yamaha 100 kan man også kjøre ganske lenge med mener jeg å huske.. Litt mindre enn rotaxen da..

men verstingklassene f.eks KZ2 (125 m/gir) må bytte stempel for hver 60. liter. Kommer ganske langt med 60 liter på den syns nå jeg da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...