Gå til innhold

Hvilket luftgevær bør jeg velge?

marti9

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg er 15 år, og ganske liten. Jeg har tenkt på å bestille meg et luftgevær, men er litt i tvil om hvilket jeg skal kjøpe. Tror jeg bestiller det på internett, så jeg har sjekket litt på g-sport. Men, som sagt, er jeg ikke sikker på hvilket luftgevær jeg skal velge. Og går det an å bruke det inne, eller blir det mye støy?

Og hvilket utstyr bør jeg velge. Jeg må ha kuler, kulefanger og skiver.

En venn av meg har et luftgevær. Han har også en kulefanger (tror det er denne han har) og skyteskiver. Skyteskivene hans har fem blinker på et ark. Jeg fant ikke slike blinker på g-sport, men er det noen som vet om andre sider jeg kan bestille fra, så tar jeg gjerne imot de.

Jeg kommer til å bruke luftgeværet mest til å bruke hjemme som en liten hobby.

Takker for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur til sverige. Tror teknikmagasinet har et ganske spenstig utvalg - som heller ikke koster skjorta i forhold til norske priser.

Selv har jeg et Gamo-gevær, som har tjent meg trofast i jakten på måker de siste fem åra. I Sverige er det ingen restreksjoner på hvor kraftig geværet kan være- til forskjell fra Norge.

Husk at det er 16 års aldersgrense på kjøp, og 18 år på import.

Lenke til kommentar

har nå tenkt litt og snakket med kompisen min. Han kjøpte det på Våpenloftet i Førde. Vi bor i Florø, ikke langt fra Førde, så jeg satser nok på å kjøpe det der. Skal til Førde 6. juni til kjeveortoped uansett, så kjøper på samme turen.

Lenke til kommentar

Hvilket budsjett har du?

Diana er noe av det bedre du får av luftvåpen, om du har råd.

Dersom du kjøper et luftgevær med mye over 200m/s hastighet, hadde jeg ikke kjøpt kulefanger. Med over 300 m/s blir den ødelagt de første skuddene.

Lenke til kommentar
Hvilket budsjett har du?

Diana er noe av det bedre du får av luftvåpen, om du har råd.

Dersom du kjøper et luftgevær med mye over 200m/s hastighet, hadde jeg ikke kjøpt kulefanger. Med over 300 m/s blir den ødelagt de første skuddene.

Som sagt skal jeg kjøpe i Førde, og jeg tror jeg får hjelp til hva som er lurt der.

Men takk uansett

Flere tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

850 Air Magnum fra Umarex, helst i 5.5 mm da kulene blir tyngre og mer stabile i vind. Game-On selger de. Har en selv, og er godt fornøyd.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
850 Air Magnum fra Umarex, helst i 5.5 mm da kulene blir tyngre og mer stabile i vind. Game-On selger de. Har en selv, og er gått fornøyd.

takk. Skal tenke på det. Tror jeg skal kjøpe på neste torsdag, fordi jeg skal til Førde da. Skal melde fra om hvilket jeg kjøpte og litt info om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...