Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

a7n8x deluxe og nettverk med to maskiner

Anbefalte innlegg

Lite spørsmål. Sitter på en pc nå med asus a7n8x deluxe. Her er det som kjent to lan porter, kan jeg og en kamerat kjøre nettverk da? Dele internett etc. Uten noe ekstra? Har bredbånd inn på den ene lan porten, og tenker da at kameraten min skal koble seg på den andre. Vil dette funke? Eventuelt åssen skal vi sette det opp? Kjører win xp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lite spørsmål. Sitter på en pc nå med asus a7n8x deluxe. Her er det som kjent to lan porter, kan jeg og en kamerat kjøre nettverk da? Dele internett etc. Uten noe ekstra? Har bredbånd inn på den ene lan porten, og tenker da at kameraten min skal koble seg på den andre. Vil dette funke? Eventuelt åssen skal vi sette det opp? Kjører win xp
Ja det går det, må bare kjøre wizardene som du finner i "my network places", den som får adsl inn først må dele og den som får adsl må velge å ta imot internet! Kjør wizard, du finner ut av det!
Lenke til kommentar

Deler nett - Bluecom med min A7N8X Dl., nettet er koblet på den øverste lan porten: 3Com kontroller. Den nederste med nVidia sin kontroller er på "nettverket" heime, mener det stod i manualen at deling av nett skulle settes slik opp for A7N8X kortet. Krysset kabel mot en laptop, har norsk XP Pro på Asusen og engelsk XP Home på laptop. Spørs vel litt hvilken internettleverandør man har for tilgang med flere maskiner. Har ikkje ordnet deling av min printer, syns eg såg noe om at en da skulle ha enveiskomunikasjon med printeren (kun trafikk ut uten tilbakemelding til PC).

Lenke til kommentar

fått det til å funke nå ;) Men en ting til, hvis vil vil ha med en tredje kar nå, da må vi ha swith? Eller finnes det noen slue måter? Tenkte liksom på et andre nettverkskort, i maskina til den andre kameraten min, og dra en derfra til den siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...